Fitz > 飲食 Diet > 5個需要推翻的飲食「常識」

5個需要推翻的飲食常識_f史上最差的飲食建議,到底係乜?網上流傳一篇由 Authority Nutrition 撰寫嘅文章《Top 5 Contenders For The Worst Nutrition Advice in History》,當中整理咗不同時期不同地方嘅研究,嘗試推翻很多人一向視為真理嘅飲食常識。

推翻5種營養常識_002

誤解1:蛋黃係萬惡
傳統講法係蛋黃含有極高膽固醇,建議一般成年人每星期唔好食多過6隻蛋黃。有關講法相信,蛋黃嘅膽固醇會積聚喺血管,會影響血壓以至引發心臟病。所以,飲食潮流係,大家食雞蛋只係食蛋白,蛋黃就放埋一邊。

但文章指出,蛋黃嘅膽固醇絕非萬惡。相反,佢嘅含嘅膽固醇其實屬於優質膽固醇(HDL)。而且,雞蛋可說是全世界營養最豐富嘅食物之一,含有極高Choline(膽鹼),係製造腦細胞主要營養。此外,雞蛋所含維他命以及礦物質亦比一般食物為高。

推翻5種營養常識_006

誤解2:低脂飲食對身體好
過往,無論醫生、營養師、甚至政府,都鼓勵大家要食少啲脂肪,食多啲碳水化合物。話脂肪(無論飽和或不飽和)會引發高血壓、糖尿病、心臟病……不過文章提出,西方政府雖大力鼓吹低脂高碳飲食,但咁多年來,肥胖症以及二型糖尿病嘅病人不跌反升,似乎這種主流思想缺乏科學支持。

文章引述了一個被籲為營養學界最大型、以及最昂貴的科學性研究。該項研究搵嚟四萬八千名女性,進行長達八年的追踪。研究推翻低脂飲食對身體好嘅講法,佢哋發現食低脂嘅組別,同正常飲食嘅人相比,體重只係差0.4公斤,而心臟病以及癌症嘅發病率亦都係一樣!

文章提醒大家,低脂飲食最大問題係,大家唔食脂肪,走去食碳化合物。而碳水化合物可提升血糖,引發糖尿病!

推翻5種營養常識_005

誤解3:卡路里係食物全部
一般講法以卡路里計算食物份量嘅單位,例如一餐麥當當有幾多卡路里,一碟乾炒牛河又幾多……

不過文章指出,食物嘅營養成份先至係影響身體功能。例如高蛋白食物能為身體爆發更多能量,而且唔同食物都有唔同飽足感。所以我哋嘅飲食應先考慮食物嘅營養,而唔係去計佢啲卡路里。

vegetable oil
vegetable oil

誤解4:粟米油籽油多多唔怕食
近年唔少人大力推廣嘅「種子及蔬菜類食油」,包括粟米、油菜、黃豆和棉籽等。佢哋相信呢啲食油有「多重不飽和脂肪」(polyunsaturated fats),話可以降低膽固醇。

不過,文章強調,膽固醇未必係心臟病嘅元兇,而呢啲食油仲有過多嘅Omega-6,若Omega-6吸收多於Omega-3,就會破壞身體細胞。而某些所謂健康食油,其實在高溫處理後會釋出毒素,消費者若只留意其營養成份,往往中招而不自知。

推翻5種營養常識_004

誤解5:人造牛油好健康
呢十年八年嚟,唔少講求健康嘅人或素食者,都轉用人造牛油(margarine),而棄用由牛奶生產嘅天然牛油。好多人以為,人造牛油比較健康。

文章指出人造牛油由一大堆化學品(主要成份係氫化植物油脂)製成,對人體嘅壞影響,一定多過天然製造嘅牛油。

我再作補充。人造牛油(margarine)係喺19世紀發明。撞啱英國工業革命興起,農村嘅人不斷湧到倫敦、利物浦等城市打工,令大城市食物不足。當時未有雪櫃,儲存牛油等奶類食品有困難。於是,英國人就引入法國人發明嘅人造牛油,最後城市可聚居大批工人,英國工業發展得以起飛……

既然當年啲人造牛油係畀嗰啲似足奴隸嘅工廠工人食,仲點會比天然牛油有營養?

資料來源:Authority Nutrition

>

更多:
Fitz.hk Facebook專頁
做完運動 竟然飲佢最好!?
增強肌肉訓練 Muscle Hypertrophy(營養篇)
Fitz生活文章