Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 水多人不怪? 行山帶水有學問
行山 水袋
行山要帶幾多水,夠飲又唔會孭餐死?

呢個星期日,天氣大有炎炎夏日嘅感覺,日頭氣溫超過三十度。身邊唔少行山友,一時無留意天氣報告,當堂「中伏」!(按:「伏」本意係天氣最熱的時期。)

行山炎夏裝備,其實講乜都無用,最緊要一定係水!不過,對行山新手而言,雖則知道水係好緊要,但要帶幾多先夠?首先要明白,帶幾多水要考慮以下幾個因素:

  1. 路線:路程越長就要預備多啲水,條路越難行亦都會飲多啲。
  1. 天氣情況:參考書話,氣溫超過33度,濕度超過80%,就會影響身體排汗機制,必須要飲水以調節體溫。就算唔係33度咁極端,25度同30度都好大分別。
  1. 身體狀態:體能好自然需要較少水。行山前睇下自己嗰排fit唔fit,千祈唔好高估自己,有一段時間無運動就好自為之。
山澗溪流嘅水,我就唔會亂飲。
山澗溪流嘅水,我就唔會亂飲。
  1. 中途補給情況:我只係指行山途經的士多店舖,補充飲用水嘅地方,並不包括溪澗河流。山野流水有好多睇唔到的污染,除非你會行山帶cook set煲水。
  1. 負重能力:科學小常識 — 1公升水=1公斤。拎多1公升水就要多1公斤負重,2公斤就要孭多2公斤……如此類推。而負重又會直接影響你嘅表現,令你行得更辛苦。死味?

講咗咁多,間中聽到有人問:「咁鬼多嘢要諗,咁有無一條方程式可以計到行山要帶幾多水?」

Sorry囉,我唔係圖靈(Alan Turing),無佢咁聰明。我嘅做法係,憑經驗。以我自己為例,一般情況我都以每10Km帶1公升水為基準,條路辛苦啲會加啲,天氣熱啲又加啲。

例子:

麥徑2段全長14公里,以我基準應該帶1.5公升。但西灣山真係唔係人咁品,山頭又焗又斜,咁預多0.5公升;若果天氣熱又加多0.5公升。不過,大浪西灣有茶水檔,可作補給,所以又可減去呢段路嘅5公里。所以,我就帶2公升就可以。(講多一次,每個人嘅體能同飲水習慣唔同,完全要憑自己經驗。)

1500ml + 500ml(西灣山)+ 500ml(天氣熱)- 500ml(大浪西有補給)= 2公升

大浪西有幾間茶水檔,係行山補給站。
大浪西有幾間茶水檔,係行山補給站。

注意:

  1. 救命水:行山無論幾唔夠水都好,都要留番一小部份作為救命之用。遇到迷路、隊友不適等等意外,嗰一樽水隨時解救你同你嘅隊友。
  2. 水樽用完唔該拎返出市區嘅回收桶。
  3. 起步前飲番夠本(我會自隊500ml寶礦力先起步)。

更多:
打破謬誤-要認真思考的行山常識
山雞其他文章
Fitz行山文章


文章為作者意見,不代表Fitz立場。