Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 新手行山 選擇路線4大備忘

新手去行山,遇到第一個難題,往往是「點樣去挑選一條行山路線呢?」不少人都有自己的行山喜好,不過大體而言,可依照以下4大方向,並非金科玉律,但值得參考:

1. 近屋企

香港差不多每一區都有幾座山,而呢啲山頭,大多數都有健身設備甚至晨運徑,唔識就搵個街坊問下。喺屋企附近行山嘅優點,係你一定會熟地頭,迷路嘅機會較低(因為你至少會認到地區地標),而且又唔使逼車逼船。至於裝備方面,可以盡量輕巧簡單,唔使專登花錢添置新裝備住,等真係發覺自己愛上行山,先慢慢買啦。(見《[既方便又快捷] 11條藏於民居的行山徑》)

就咁睇相,你未必估到呢到係北角寶馬山。喺天后廟道行唔使半粒鐘,已經去到呢度。
就咁睇相,你未必估到呢到係北角寶馬山。喺天后廟道行唔使半粒鐘,已經去到呢度。


2. 諗個主題

最初行山,叫你漫無目的咁行一轉城門林道,相信唔少人都會覺得悶。正因為大家都鍾意行山有個主題,所以就人人話要上大東睇芒草,去白泥睇日落,或者去大棠睇紅葉。其實咁做都係人之常情,大家制訂行山路線嘅時間,亦不妨諗個主題,定個目標,咁就有個動力去行山嘞。(見《[行完食餐好] 5大海鮮團行山路線》、《2條大嶼山齋宴遊路線》)

三椏村嘅走地雞唔知可唔可以吸引到你行下山?
三椏村嘅走地雞唔知可唔可以吸引到你行下山?

3. 解決交通問題

進出嘅交通會直接影響你行山心情。當你發現去龍脊嘅9號巴士要排長龍,或者萬宜東壩嘅的士100蚊位,咁就好容易搞到無癮,所以最初行山,不妨揀個進出方便嘅地點。其實唔少路線都好近市區,有啲搭港鐵到可以直達,真係方便到震。(見《[唔怕黑的] 港鐵直達之行山徑》)

行幾個鐘頭山,仲要諗點辦法返歸真係幾痛苦。圖為西灣亭。
行幾個鐘頭山,仲要諗點辦法返歸真係幾痛苦,圖為西灣亭。

4. 睇星星

唔係睇雙子座流星雨,係講緊每條路線嘅難度級別,越多星星就難行。咪睇輕呢啲星星,全都有根有據,自問自己係新手,就唔該揀一兩星。(見《[區區有山行] 18區行山徑一覽》)

[新手必問] 想去行山 應該行邊到4

最後提下大家,漁護署有個叫「郊野樂行」嘅網站,有齊全港咁多條官方山徑,全部都係廣闊大路,大家可以上去慢慢揀。

更多:
Fitz Facebook 專頁
[新手限定] 行山必要裝備與物資
行山初學者的3大秘訣
[有片] 保護郊野的4小步
Fitz Hiking 行山