Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > 唔想DNF 可以點樣?

 

「我同你講呀,跑馬仔唔係講玩架,DNF笑死人架。」

圖片來源

唔想DNF,可以點樣?

第一,DNS咪唔會有DNF囉。當然,操咗成年,就是為了今天,無理由龜縮,有傷或其他難言之隱除外。不成理由的是天氣報告話會暴寒或落狗屎,因為從來沒有完美天氣,只有完美裝備。如果去年你因為擔心畀雨揼親而棄賽,你人生就多了一個遺憾,少了一個戰績。詳見於我在Fitz的第一個帖《渣馬—教曉我的二三事

圖片來源

當天的雨是落了廿年雨量的總和,除了你入隧道時,雨會自動會停一陣之外,一出空曠地方時,雨就像《戰狼300》的波斯大軍的箭雨一樣,遮蔽成個天空,啲雨打落嚟係刺痛的。所以,置身其中,感覺很悲壯但又好L型,眾跑友就像Spartan勇士一樣,奮力向前衝。

第二,說實在,全馬無操過42.195公里不打緊,賽前一星期睡眠充足更重要。比賽時,因為心情興奮,體內會分泌大量腎上腺素,它可以幫助你走完餘下的幾公里。所以,比賽前一星期要養足精神,星期一至五都要早睡早起。睡眠不足是大忌。

第三,如果之前訓練充足,抽筋和水泡大概會是主要原因導致DNF。『老抽』可以參考這些處理方法:

跑馬拉松腳抽筋,學會這三招就不用棄賽了!

小小經驗分享,做反向拉筋舒緩時,最好有朋友在身旁。有一次跑東馬,頭段開得太快,35公里『勁抽』,諗著走埋一邊拉筋,點知唔拉由事可,一拉左腳,右腳即抽,彎腰時橫隔膜又抽,全身『老抽』,我痛到要瞓係個地下度典來典去。

好彩四位日本人從圍欄跳出來,熟手地用全力把我全身拉直,我先可以繼續跑,站起來時,觀眾以熱烈的掌聲鼓勵我,大叫「頑張れ!」,頃刻十分滾動。所以,單拖的話,我會建議大家慢慢行鬆返啲肌肉好過。

至於水泡,預防的不二之法是在腳上搽凡士林,目的是減少摩擦,減少摩擦產生熱力。願意花錢可以考慮專業運動襪,比如台灣的博克多 bogoto 防水泡襪,能夠有效減少腳的滑動減少摩擦,增加排汗散熱,又比如瑞士的 x-bionic 馬拉松襪,提供了特殊的編制技術增加散熱通道等等。

圖片來源

想慳錢,我見過日本跑手用白色運動膠布把腳底和腳趾包裹著,他話指定要用日本製的膠布,其他牌子當撕掉時會連皮扯破,到時叫定白車都得。

圖片來源



第四,正如 DJ Donald 話,做人同跑步一樣,都係要行『正』路的。渣馬當天,你預咗頭段會勁塞人,因為大家都不會按自己時間進入起跑區。一定要沉著氣,左穿右插的話,只會增加你仆街的機會。同時睇吓 GPS,你會發現你跑多了許多冤枉路。比賽是鬥最後的三成路段,十公里就是最後三公里﹑半馬就是最後六公里﹑全馬就是最後十公里。前段只是熱身,可以走 goal pacing 10秒,warm up 夠,便來個 negative spilt

圖片來源

第五,pacerpacerpacer。可以跟大會的,又或者自己約腳。我自己鍾意跟鬼妹跑,經驗告訴我她們的pacing是出奇地穩定。但切忌跟車太貼,同埋不要騷擾人。

第六,無品跑友好似『七仔』一樣,梗有一個喺左近。之前見過有男跑友嫌前面的女跑手慢,刻意推撞致她跌倒,膝頭擦損了一大片。所以全程都要非常警惕。又有一些自以為快腳,見你7分披,特登走到你身旁原地大大聲踏步吋你慢,咪L理佢地。咁L快,唔見你參加奧運。記著你只有一個對手自己。

圖片來源

第七,要謹記得沿路檢查站指定完成時間,一定要在時限前死到去。唔係你就有機會坐全港九最寧靜的巴士回收巴。果種死寂尤如吳大狀搖哂頭講: 「今日是你人生中最黑暗的一天。」

第八,忘記時間,跟隨感覺跑。當你的心想跑下去時,身體就會跟從跑起來。肯亞除話跑渣馬時,因為太多人,GPS收不到訊號,唯有跟感覺跑,跑吓跑吓,追上平時比她快的跑友,後段還可以加速,最後PB完走。

>

圖片來源

第九,出了西隧,真係爆咗時,嘗試把目光從會展拉回信德,把目標切碎,逐個慢慢完成,信德,IFC,龍和道,會展,灣仔運動場,銅記,維園衝線。受傷的話,便要上岸。不然的話,要堅持到最後。

圖片來源

第十,要把『監頭』的照片放在錶面上或手機screen-saver上,捱不著時,拿出來看,然後同自己講: 「她咁難頂,我都捱得到。最後呢10K,點難到我呀!

各位『監頭』請息怒,講笑咋。『監躉』知道他愛的人喺終點等他,火星咁Q遠,都會返到來架,世界上只有妳先有能力令他不會DNF

延伸閱讀

更多:
Fitz.hk Facebook專頁
[世界這麼大 癲人何其多] 修女也瘋狂
[世界這麼大 癲人何其多] 耄耋之年要sub 4
至少還有跑步
Yiu Kwong Chan@Fitz.hk
Fitz Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。