Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [澳門跑團] 路跑家: 在跑團感到家的溫暖
2016年香港街馬@九龍,這群澳門跑友在舟車勞頓後,仍堅持已這身打扮,在雷雨下跑足半馬比賽,確實熱愛跑步。

按:路跑家 Run Plus可說是發展得最快的澳門跑步社群之一。他們成員經常來港比賽,最令人難忘是他們以「包公夜審烏盆」為裝扮主題,參加2016年街馬@九龍 。今次這篇報道,就是澳門網媒廣野 Speaking的訪問,深入道出他們跑團的特色,以及對澳門跑步風氣的看法。 (本文標題為Fitz編輯所擬)


【人物講嘢】Run Plus 路跑家
兩年前,一班跑友喺網上相識,互相交流跑步成績同經驗,及後更相約一齊跑步。志趣相投之下,喺上年年初發起咗Run Plus路跑家跑團。至今會員已超過一百人,更成立咗facebook專頁,擁有自己嘅標誌、隊服,舉辦咗唔少甚具特色嘅跑步活動。呢個咁有活力嘅團體,到底佢地係點樣發展起嚟嘅呢?今日廣野請嚟幾位跑團嘅骨幹成員,向大家分享跑步嘅樂趣。

受訪者:Eric、Joe、Gloria、Jen

Eric
Joe
Gloria
Jen

記:可以介紹一下Run Plus路跑家嗎?

Eric:我地係一個新興嘅跑團,成立咗半年左右。Run Plus嘅意思係希望我地團隊可以融為一體,組織有興趣嘅人一齊跑步。

記:會員點解會加入Run Plus?

Joe:我之前並冇跑步根底,但兩年前我為咗想紀念自己嘅歲數,一開始就想完成全馬。因此踏上跑途,打算用五個月時間練上去。期間受傷無數,只有一個人練,得唔到其他跑友嘅支援,變得好易放棄。後來我相識到一班志同道合嘅朋友,鼓勵我,並且幫我設計練習同作息計劃。呢個就係一個人跑同一班人跑嘅分別。

Jen:我初時都係為咗減肥而跑步,喺網上認識到幾位,約埋一齊去跑澳氹橋。我其實未試過跑馬路,因為覺得一個人跑比較危險。後來阿Joe第一次帶我跑橋,教我上橋要點樣調整呼吸同速度,原來有人陪住跑,會更加有勇氣去完成新嘅路程,同埋突破自己嘅成績。我由跑十公里,一直進步到能夠跑半馬。

Gloria:入咗呢個跑會之後,其實我會更享受跑友之間嗰種互相幫助嘅感覺,我地會中文名叫路跑家,的確係俾我一種「家」嘅感覺。

金光晨曦女生跑,與香港女跑者兼Blogger 靚媽 Joanne 一同跑

記:你地會點樣協助會員練跑?

Joe:我地會首先了解佢嘅跑步習慣以及練習目的。練習目的因人而異,有人想完成半馬、有人想提升速度、亦有人係想鍛鍊體魄。所以我地會酌情分配佢地嘅訓練內容,並且會記錄低會員嘅成績,年尾會有一個「飛躍進步奬」,頒俾進步顯著嘅會員。

珠海板樟山越野練習

記:你地係點樣組織咁多會員去跑步?

Eric:我地每個禮拜一至日都有分組練跑。練習地點主要分為澳門、路氹等大區。澳門區又會細分為水塘、西灣、松山、蓮峰球場等等,路氹有氹仔單車徑、七潭公路等等,視乎每組隊員所處地區同訓練強度而定。我地會用wechat聯繫,每一日嘅訓練會按組別各開一個小群組,畀想出席嘅會員加入,並委派資深會員各自統籌及領跑。

橋峰之約

記:除此以外,跑團仲有咩特別嘅路徑同項目?

Eric:我地舉辦過環繞全澳門路氹嘅47公里賽(全程馬拉松為42.195公里)。亦舉辦過接力形式嘅環澳跑。

Joe:我地亦會按唔同季節或節日去舉辦活動,例如有過「中秋賞月賞燈飾跑」;天氣好嘅話,我地又會跑橋,叫做「橋峰之約」;早排巴黎人開幕,燈飾唔錯,所以又有「燈光夜跑巴黎人」;外地跑者來澳,我地又會幫佢地設計一條觀光路線,環澳門半島跑,用雙腳去遊覽本地名勝,每去一個景點就作導賞,以及幫佢地拍照留念。

Gloria:2016年7月我地喺松山舉辦咗一個「女生初半馬」,參加者都係女生,而且從未跑過半程馬拉松。我地委派會員做配速員,以一個帶一個嘅形式陪伴參加者跑完半馬,幫助佢地突破心理嘅障礙。

明愛慈善跑

記:Run Plus喺海外有咩活動?

Eric:2016年11月我地辦咗首次秋季旅行,去台灣比賽,好榮幸得到奬項;而喺12月嘅「皇者之戰」,我地亦攞咗女子組嘅全場總冠軍。

記:你地係點樣喺咁短時間內,發展到目前有咁多會員?

Eric:都係憑興趣!因為跑步嘅人有一個特點,就係唔需要太刻意了解對方,只要係一齊跑步,互相打個招呼,自然就會開始熟絡。

Joe:最重要係會員嘅參與度。因為就算我地諗出一個幾咁天方夜譚嘅活動,只要會員肯參與,有回響,自自然然外界就會覺得呢個跑團有少少唔同喎,於是就會有更多人去了解我地。譬如我地先前嘅「環澳接力賽」,當日我地嘅會員亦喺接捧區組織補給站,準備飲品食物,亦有車隊以備不時之需。全部都係我地自發嘅,冇任何資助,純粹想比賽辦得更好。賽後就將經歷分享到面書,使外界對我地嘅印象更為深刻。

女生初半馬

記:你地嚟緊會有咩活動舉辦?

Eric:嚟緊我地會舉辦一個澳門版嘅「箱根接力」,係參考日本嘅同名比賽。大致上係分四個人一隊,每人跑五公里,途經大橋、小潭山等,我地會根據會員配速,所以每隊實力都差唔多,令比賽更具競爭性。

記:跑團除咗會內舉辦比賽外,仲會點樣向社會推廣跑步文化?

Joe:我地曾協辦過「明愛慈善跑」,並派出會員潛伏喺賽事中,時刻留意環境,鼓勵同扶持當中嘅傷健人士,使佢地都能夠感受跑步嘅樂趣。

Run Plus有自己的賽事及獎牌,圖為環澳接力跑紀念牌

記:你覺得政府可以有咩支持畀到跑步呢項運動?

Eric:本地跑步徑暫時只有松山、氹仔單車徑較為正式,其他就係一啲路跑徑,較近車道,始終有一定危險性。運動場而言,澳門半島只有蓮峰球場,氹仔嘅奧林匹克和科大球場亦唔係長期開放。所以我覺得澳門需要更多跑步健康徑、運動場。

Joe:本地賽事仍然較少。銀河馬拉松越嚟越難報名。希望可以多啲賽事,令跑手嘅目標更為清晰。

Jen:銀河馬可以考慮將多啲澳門世遺景點納入路程中,對推廣旅遊會有幫助。

Run Plus會服

記:有咩想同廣野嘅讀者講?

Eric:想跑步嘅朋友就搵我哋!

Gloria:我喺跑團中感覺到家嘅温暖。

Jen:有跑友一齊努力,就可以有更大嘅進步。

Joe:跑步如人生,有高低起伏。但只要肯跑,就會有前路。

(訪後餘記:近年跑步已經成為咗澳門人生活嘅一部份,我哋不時會見到身邊親朋好友將自己嘅跑步經歷分享到社交網站,每逢十二月頭嘅面書、微信朋友圈更會被馬拉松賽事「洗版」。Run Plus不僅係推動跑步呢項運動,更係推廣緊一種跑步文化。澳門嘅朋友,今日你跑咗未?)

Run Plus – 路跑家 Facebook 專頁

「跑步如人生,有高低起伏。但只要肯跑,就會有前路」

本文原發表於 廣野 Speaking (記:阿賢 攝影:Isaac),已獲授權轉載。

原文網址:http://www.macauspeaking.com/?p=1328

廣野 Speaking Facebook 專頁

更多:
Fitz.hk Facebook專頁
包青天第69回《夜審犯婦人之怒洗烏盆》— 記香港街馬2016
好想同你瘋狂跑5k之羅. 莽. 陣!
Fitz.hk Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。