Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > [郊野俠侶.山道行者] 由花花草草到縮時攝影 (Time-lapse)
圖:山道行者 Country Rider

近年捲起行山熱,不少人每個周末上山打卡之餘,都會帶備器材影靚相。除了拍攝風景照,縮時攝影(time-lapse) 亦是熱門之選。要數現今「行山 x 攝影」的特色組合,當然要提提 山道行者 – Country Rider — 他們是情侶檔組合,男的是 Eric (鄧家偉),女的是 Virgina (葉嘉麗),影相之餘又拍 time-lapse,作品更曾獲得不少獎項。

要介紹他們,就要由 Virgina 說起。

圖:山道行者 Country Rider

由屢試屢敗到獲得肯定

Virgina 中學時期已酷愛攝影,但她並非攝影大師的愛徒,一如眾多拍友一樣,都是靠自學。

「我自己上網、睇書學攝影,慢慢摸索。呢次影得唔好,吸收經驗之後,下一次就會影好啲。」

她就是憑著一套 trial & error 的做法,屢敗屢試,漸漸摸索到竅門。

「最初我只係喺公園影下啲花花草草,後來再想影啲唔同嘅嘢,就搵人帶我去行山!」

就在這個時候,她認識了高大的 Eric。

圖:山道行者 Country Rider

原本 Eric 只是個行山友,並不太懂攝影藝術,最多只會用手機記錄一下行山照。只自從結識了 Virgina 之後,才開始對攝影產生興趣。 Eric 首先向 Virgina 學習入門知識,再繼而到大家一起網上自學深研,並在實戰中磨練出攝影技術。

他們二人就以「行山攝影二人組」的身份,奪取了不少攝影獎項:

  • 2015 Adobe Photoshop CC / Lightroom CC 後製挑戰賽優秀獎
  • 2016 環愉遊蹤攝影比賽
  • 2016 建造香港攝影比賽
  • 2015-2016 DCFever 十大傑出達人
  • 2016 先進動態影像技術獎
  • 2017 香港總商會攝影比賽金獎

山道行者部份作品:

此外,他們最近為漁護署拍短片推廣郊野公園:

愛上了縮時攝影 (Time-lapse)

兩位同樣喜愛攝影,喜愛郊野的情侶,走入山徑,原來都有分工。大家也主力拍攝風景照片, 不過Virgina 也會自拍及記錄行程。

不過,近年Eric更會花心機去進行縮時攝影 (Time-lapse)。

「我鍾意玩 time-lapse,係因為每一條 time-lapse短片,比影相更要花精力,,亦都更有挑戰性。平時影相通常就集中創造1-2幅作品,但time-lapse閒閒地都要處理幾百張相片. . ..前期準備同後期處理都非常多工夫。平時影風景相都要配合時間、天氣、光線等變化,time-lapse要既要求一樣,但拍攝同後期處理時間要花多幾倍功夫。雖然難度較高,不過成功感亦比較大。」

他們眾多 time-lapse 作品之中,以這一條雲海日出最為深刻。當時剛接觸 time-lapse,技術未成熟,但這一天的景色十分難忘:

>

Virgina 補充說:「影 time-lapse 其中一個最好嘅地方,就喺拍攝期間,我哋可以坐定定欣賞風景,傾下計,感受一下郊外嘅氣息。」

要裝備,還是要輕便?

「山道行者」,他們當然經常要上山下海,,所以在選擇攝影器材方面,更加要認真考慮,以兼顧作品質素以及裝備的輕巧。

Virgina 喜愛將 action cam 插在背囊前端,以便拍攝行山過程,亦同時可以自拍。

至於 Eric,因為他要拍攝 time-lapse,對器材就更加執著:

「而家我通常都帶部無反上山,貪佢夠輕巧質素又好。不過,如果打算輕輕鬆鬆咁拍 time-lapse,咁可以用 action cam。因為如果帶單/無反,作品當然會靚啲,但因為要配合腳架,裝備多好多。反而用 action cam 就唔會有負重嘅煩惱,因為 action cam 配合穩定器,帶上山都唔覺得麻煩。」

「而且當 action cam 配合穩定器除左唔怕手震,好易拍攝到睇得舒服嘅行山影片之外,最近有穩定器內置咗自動旋轉功能,配合 action cam 內置嘅 time-lapse,加埋一齊就可拍攝到,以前要好多重型器材配合嘅移動縮時 (motion time-lapse),佢哋比起鏡頭固定的 time-lapse 影片更有動感亦更多變化。」

山道行者 – Country Rider Facebook 專頁

更多:
Fitz Facebook 專頁
Fitz Hiking 行山