Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [渣打臺北公益馬拉松2019] 得來不易的冠軍
視障跑手梁小偉 (左),右邊是本文作者 Nick

跟 Gary (梁小偉) 衝過台北渣打馬拉松13公里終點後,有點激動地擁抱一翻。得左喇,終於得左喇。冷靜下來後,佢第一句就對住我講:「嘩,好刺激,真係未試過。」………

舊年 (2018年) 11月15號佢 Whatsapp 問我有無興趣領跑一齊參加台北渣打馬拉松13公里,考慮一晚後我就決定同佢去參加。

當時自己一路準備緊廣州馬拉松,由到完賽,養左一陣子傷。到12月尾先開始一齊有機會練習第一課。

成個訓練主要係練目標全程平均每公里四分半既速度。近年 Gary 一直以超長慢跑為主所以起初都幾擔心,到第二課開始有信心,直到出發前既第四課已經充滿信心。

1月13日6點24分大會槍聲一響 (視障組及VIP組別提早一分鐘起步)。起步順常順利,大約2、3百米後開始察覺到有同組別對手緊貼。全程開始展開拉鋸,三公里後開始追到早前起步既半馬組別,因為道路唔算廣闊,必須要依靠左邊跑,一路跑,跟緊貼後面既領跑者一齊要大嗌前面讓路。

2017年賽事資助圖片。 來源: 渣打臺北公益馬拉松

意外一

到半程左右,後面緊貼既對手突然慢慢向右跑,當時未有為意,直到見到一個指示牌,半馬向前走,13公里跑者要轉右。當時心知不妙,但當時道路中間已經有唔少跑者,差不多到需要轉右時我兩人要cut入去。呢一刻發生左第一次小意外……

Cut 入去時我兩被中間道路既選手撞到,大家無心的。眼見對手已經轉右了。

我: 腳有無事?
G: 無
我: 其他地方呢?
G: 繼續

2017年賽事補給圖片。 來源: 渣打臺北公益馬拉松

意外二

往後路線只剩下13公里組別既。但第二個小意外又發生……

整條賽道共四個水站,所有水站都安排係右邊,要知道我由第一日同 Gary 跑我都已經係企係佢左邊,所以我幫唔到佢拎水。因為當時已經慢慢追貼,所以當刻無考慮放慢去水站,甚至換手。

差不多到第三個水站時……

我: 水站都係你果邊
G: 不如比我埋去試下拎

結果拎唔到,仲將數十個杯掃跌左,而且 GARY 仲將前面另一張枱成張撞跌。

我: Gary,Gary,有無事有無事?
G表情有點痛苦: 得,繼續

開始多轉彎位了,對手因視力優勢比較好 (不是完全失明),所以呢段時間又被拉開一點。但對手期間都有換手埋水站,所以落後不算太多。10公里,45″16,唔錯。

衝線

到最後兩公里,雙方相隔唔夠三米距離,道路開始比較寬,Gary 憑著對手腳步聲掌握位置優勢兼調整速度應付最終一段路。印象中有5至6次類似情況都成功阻止對方過頭。

最後一公里,依然係對手前少少。由起步到目前,我都一直示意對手大約位置同距離,特別係對方想加油過頭時都作出提示等 Gary 作出決定。

講到呢度想講一樣好重要既野,我係領跑者。而唔係拖/拉跑者,領跑者本身能力一定要比視障運動員高,所以我一定要係控制到身體情況下,拉繩,放繩,捉手等指示去引領視障運動員可以安全地跑。

初起步的確有啲緊張,我有拉住gary走,佢提左我幾次。直到比賽後段,佢收慢少少 head 住對手,我就醒起呢兩年幾一齊練跑傾計分享時得知既經驗。我知道佢有心放慢,我知道佢等緊最後機會。

>

見到拱門,我示意大約仲有400米,佢開始加速,開始拉開對手。

我一路比指示:「就到,300,頂住,比埋我,仲有100,50,30,去埋……」

13.1公里。59″22 平均速度 4分31。得左喇,終於得左喇………

作者: Nick Ip-RuNick,感激 Nick 兄授權轉載。

Nick Ip-RuNick Facebook專頁
Gary Leung梁小偉- 視障跑手 Facebook 專頁

Fitz連結: https://fitz.hk/?p=112065


更多:
Fitz Facebook專頁
[挑戰南極100公里] 視障跑手梁小偉: 你不能幫助一個放棄自己的人
[環台1200公里] 視障跑手梁小偉: 呢次大鑊過跑南極!
[視障馬拉松一哥] 梁小偉的十句說話
Fitz Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。