Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 露營 Camping > [老hike都去camp] 露營知識分享 睡袋

睡袋好多時會按唔同天氣、人數、地方等唔同情況黎帶唔同的睡袋。

所以選購之前需要留意以下幾點:

1. 形狀

蛹形

一個可以鑽入去嘅睡袋,因為包圍住肩膊同頭部,所以保暖能力極佳,同時收納後 size 好。可惜因爲咁,喺睡袋內嘅空間非常之小,轉身都有難度,選購時仲要計埋個人嘅高度,又限制睡姿,適合唔反訓嘅你。

比較適合天氣凍嘅季節、地方使用。

信封形 (又稱方形)

一個可以打開嘅睡袋,打開後可以當被用,啱哂情侶兩個人去,仲可以同款拉鍊連埋一齊用,變張大被。
當唔打開時,同蛹形一樣可以鑽入去用,空間感同蛹形好得多,不過保暖能力同收納後嘅大細,就輸哂。
所以就比較適合無咁凍嘅地方用。

人形

一個本老 hike 認為似太空衣多過似睡袋嘅東東,設計目的係為方便行動,唔駛離開被窩之中。因為好貼身,所以保暖能力非常之好,收納後 size 不過不失,可惜市場未普及化。

2. 內含質料

質料係最直接反映一個睡袋暖唔暖,重唔重的,就好似家中嘅羽絨被、棉被等。而户外用嘅通常都係: 人造纖維、羽絨 (應該無人買棉質咁癲掛….?)

  • 人造纖維: 超多種類,常見有中空纖維、聚酯纖維 (人工羽毛)
  • 中空纖維: 當中又細分好多….不過中空纖維有個特色,透氣孔特多,代表可以壓縮得好細舊,同時又易乾易洗,又保持到保暖能力,可惜,比較貴,一分錢一分貨。
  • 聚酯纖維: 對比中空纖維,就無得壓得好細,但都係易洗易乾,保暖能力都不如中空纖維,都係…一分錢 一分貨。
  • 羽絨: 羽絨睡袋,係用羽毛製成,常見有: 鵝毛、鴨毛。羽毛本身含有數以萬計的小氣孔,可以吸收大量的空氣,避免體溫的流失,同時因爲多氣孔,壓縮性非常之高,所以收納後size相當之好。
    • 揀羽絨睡袋唔止要考慮用咩毛,仲要揀埋係咩部份嘅毛。
    • 羽毛有翼羽、髮羽與絨羽三類。其中翼羽和髮羽因為較硬,所以較常被用於支撐睡袋,真正能提供保暖的是絨羽部分。
    • 所以選購羽絨睡袋時,仲要留意絨毛佔嘅比例,%越高,同體積上保暖能力越好,但都係一分錢 一分貨。
    • 至於鵝毛定鴨毛,好似食燒味咁,個人喜好啦。
    • 不過羽絨唔係無敵,因為羽絨清洗係好麻煩,一濕水就無法正常膨脹保暖,同時洗得多又會折損品質。又唔可以長期壓住,因為會破壞羽毛嘅彈性,所以要攤開黎放喺通風位黎掛放。

3. 尺寸 Size

睡袋啱身係好緊要,尤其是蛹形。太緊連轉身都有難度,但太鬆,就代表要用更多體熱去保暖。同理,過長同太短都一樣。所以買之前要了解自己或家人之身高,以防差得太多。

4. 保溫範圍

市面上睡袋一般都會列明保溫範圍 (temperature rating),即係描述個睡袋適合幾多度使用。當中分別用: extreme、limit、comfort 去表達

  • Extreme: 指可以喺睡袋中過夜的當地最低溫度,如果溫度低過指定溫度,就會有失溫的危險。
    但唔好計到咁盡,通常建議多10°C,即係當地為0°C時,用 extreme -10°C就會安全。
  • Limit: 臨界點,界乎於就開始感到凍嘅溫度,一般而言,到 limit 之前都會感到溫暖。
  • Comfort: 最理想溫度,但因為人人對溫度感受不一,所以一定有所差異。另外因爲香港潮濕,所以建議將 comfort 加8-10°C。eg 當地10°C就要用0°C睡袋。

 

圖: 老Hike

簡單啲 conclusion,先要揀自己想要嘅形狀,但食得咸魚要抵得渴,之後揀自己想要嘅溫度,再揀咩質地嘅睡袋,最後就會得一個點嘅 size 睡袋。

溫度依啲好個人,仲要配合個營先知當日需要用咩睡袋。睡袋好少可以一步到位,因為唔同季節會用唔同嘅溫度。如果真係撞正唔夠暖嘅,可以將全部衫著上身之後入睡袋,增加保暖。

本老 hike 咩溫度都係一個睡袋打天下,因為老 hike 了解自己身體又係點,大家唔好學。

老hike都去camp Facebook專頁
老hike都去camp 網站

>


文章為作者意見,不代表Fitz立場。