Fitz > 運動 Sports > 單車 Cycling > [音樂 x 單車] 斜路大集合: 澳景道 沙田坳道 飛鵝山 大佛

最近好多朋友問我,喂Max~~~點解你踩單車仲要拍埋片咁好心機,我既回應都係以下三個原因:

  • Hardsell 下自己多年來都認為好好聽既冷門歌
  • 比當日有一齊踩單車既朋友睇返圍爐自high下
  • 同旅行一樣每個地點 (路線) 都有段影片紀錄

喺唔同既影片當中,呢三段路係特別深感受。

澳景路 + 沙田坳 + 飛鵝山「東九三斜」

第一段係澳景路+沙田坳道+飛鵝山… 稱為「東九三斜」

當年初次踩單車,車友們大多會提及東九有三大斜路,新手就先練好澳景路,澳景路可以一腳到頂唔落地,就可以試踩飛鵝山,最後就挑戰九龍斜路中既大佬 – 沙田坳道。

拍攝當日本來只係想踩沙田坳道 + 飛鵝山,踩到中途突然有個想法,不如一日踩晒三條斜路,就先經秀茂坪過藍田入澳景路,原路出再經觀塘法院去啟業食個常餐,補給好先踩埋餘下既沙田坳道同飛鵝山,因為唔想令對腳太大負擔,所以今次挑戰,尤其是行沙田坳道並沒有經1:5斜度的聖母醫院上,而係經慈雲山道上,好快就順利都係一腳到扎山道停車場完成。覆幾個 whatsapp 同影張相就落去彩輝村買水補給,果一刻其實有想過不如返屋企,係咪有啲累的確有,但一想到難得已經踩左澳景路同沙田坳道,唔踩埋個飛鵝會後悔……結果就頂埋佢,左轉左上去經德望學校上飛鵝山道入口,踩到去豪宅區,見到一位踩 MTB 的師兄,就一齊吹水踩上去。

呢位師兄既出現好重要,因為去到中段同後段,心跳一直都係維持在160以上,大家有少少競賽感覺。即係迫到自己都無得因為已經踩左咁耐而 hea 住踩埋佢算,所以一見到最後基維爾既路牌,就有啲興奮,因為對上一次一日踩晒「東九三斜」已經係6年前,仲要晚上更舒服咁踩,當踩完後,就直落到彩虹上 MTR 回家了。

大佛全記錄

第二段係個個單車仔都怕怕既大佛,因為提及到斜路。多年來都聽到話先踩到大帽山同飛鵝山唔知要幾多轉先好去踩大佛。而有時同家人去大澳行下時搭車見到條東涌道,都會同太太講自己未減到一定既磅數係唔會踩呢度。但點解最後都去左呢度踩,一切都要從 whatsapp 對話講起。

話說車友A就提意不如踩個大冷,我過岩岩兩日前先踩完有冇第二度。車友B就話踩大佛,我就 send 左張「你大我呀.JPG」出黎,點知車友B真係話踩咪踩,怕你丫! 就係咁簡單既鬥氣,再加多個車友C出埋黎食花生,就成就左今次本住推車就推車既想法去面對「大佛之旅」。

事後感想

由東涌 MTR 到東涌道,都已經有心理準備,要踩好耐先到頂。一開波時一路 mon 住心跳一路上,踩到好似見fb 啲人影相果啲旁邊係石板牆時,以為到頂……仆你個街仲有既,好再頂硬上。見到第二幅石板牆,又以為到頂可以停一停,原來又係未到,之後再望下心跳,已經上到接近170,都打算再頂多次呢啲 z形既斜路,再見唔到頂就做死死氣推車,之後旁邊有個阿叔踩 MTB 過我,我問佢到頂未丫? 佢話到啦,再望一望前面,真係見到有唔少車友係伯公坳影相,即係好似踩飛鵝見到基維爾個牌一樣,就黎到頂。上到去,即刻去伯公坳果度影張相先!

之後就直落到梅窩,原來中途都有啲似澳景路斜路。有班外籍山友係旁邊叫加油,到梅窩前啲 rolling 路都難度唔大,盡量代入平時踩開既斜路同心跳咁上落斜。去到梅窩終於食早餐,之後就出發,話先去大佛再去大澳,會順路啲。咁就踩啦…… 又有一段長既 1:10 同 1:8……到轉入大佛條分差路,又有車友打氣話+油! 我問佢地係咪踩埋呢條斜就到大佛,佢地話係,心裡面有少少暗爽,因為控制心跳方面都 ok,雖然曬到仆街,個 Garmin show 到個溫度高達36度,車友A無晒水仲可以分啲比佢添,不過眼見最後一條斜,就頂埋佢啦!

踩到昂坪巴士站,因為只係去過一次放航拍機……平時見啲車友影大佛都係係個市集影,以為係市集後仲有斜大斜要上……就問對頭按梗電話既師兄,係咪到大佛啦? 佢話係,我問佢係仲有條斜上定已經踩晒啦? 佢話恭喜你丫師兄你踩完啦! 我即刻大大聲 yeah 出黎話由一腳東涌道到梅窩踩上黎都係一腳! 附近啲人都話勁丫肥仔!

之後係昂坪市集飲左枝檸檬cc,平時已經轉左飲水。不過今次飲呢枝肥仔水都ok la……之後就踩去大澳食野,食野時都有想過不如call車返東涌算。不過最後都係選擇迎接最後一條斜路,就係由大澳踩返去東涌 MTR。其實就係大澳巴士路線,可以話係除左一開始既東涌道外,最辛苦既路線。

因為太陽光正正對到正自己,由大澳到上東涌道前啲暗斜上落都唔短,又熱,所以見到條東涌道,就回想返一開始落左幾耐斜路。答案係都落左幾耐下。成程咩姿勢都有轉過,除左搖車……又係好似一開始咁,以為到,點知原來未到,又係重覆左幾次z形上斜,最後仲要大大個牌 1:6 斜路棟係度,真係百般滋味在心頭。不過見到佢地同我揮手,已經拎定電話幫我影最後一腳,就谷多一啖氣踩埋佢。車友A問我係咪一腳上,我已經唔講野,點頭話係算。佢地話以為要等我好耐,車友B話佢都有停,我第一句同佢講既係。

你大我丫! XDDDDDD

總結,全程唔計係個頂等齊人先落斜,所有斜路都係一腳上,無落過地。最辛苦係東涌 MTR 上東涌道,同埋最後由大澳返東涌道。反而大佛無咁甘。同埋要嚴控心跳,克服對未知幾時到頂既恐懼。唔好形住邊個邊個車友話都要分腳上,慢唔緊要,堅持要一腳上……咁就得左。

沙田坳道

第三後就唔打太多字,重點都係由聖母醫院踩上到沙田坳道前段的 1:5 斜路,雖然沙田坳道比飛鵝山短,但不同飛鵝山中段有回氣位。

最後不厭其煩提多次:

踩單車目的係安全回家,道理同受傷往往都同時係自己身上
與其落斜衝到60,不如安全踩到60歲,祝大家出入平安

>

今次大概文字分享到呢度,有興趣聽下歌同時睇下單車片段。

可以訂閱小弟的 Youtube Channel Max Wong


文章為作者意見,不代表Fitz立場。