Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 解決郊野流浪狗問題 由源頭做起?

相信行山友喺一兩年都會發現,郊野嘅野生動物越來越多。由野豬、松鼠、蛇,甚至以往難得一見嘅赤麂,唔使大家出力搵,間中都可以喺山徑旁邊遇到。究竟係香港郊野公園嘅環境越來越好,有助野生動物繁衍,定係郊野外圍 (即係政府口中嘅「低生態價值地區」) 陸續發展,令野生動物嘅活動範圍縮少,逼住佢哋會走出山徑呢? 筆者唔係專家,真係識條鐵,不過早前 Now TV 播出一套新聞紀錄片,希望大家去睇睇,反思一下我哋人類同動物嘅之間嘅關係,有時過度愛護愛護佢哋,反而會適得其反。

郊野唔淨止野生動物多咗,似乎連流浪狗都唔少。筆者喺城門主壩嘅衛徑,目睹二三十隻野狗對侍。佢哋雖然無意圖去攻擊人類,不過我見到呢個情景,真係怯怯地。最近 Facebook 流傳一篇文,題相係《野狗帶來的禍害》,文章由 香港野 Hong Kong WildCreatures Facebook 專頁發出。

文章大概咁講:

  1. 大多數狗都係源自人類棄養,變成流浪狗。流浪狗為咗搵食而上山,成為野狗
  2. 野狗在郊野無甚天敵,在郊野之中會引發牠們的野性
  3. 野狗會捕捉野生動物,殘害野外原有動物

注: 原帖以英文所寫,中文版本為專頁管理員代為翻譯,當中或多或少有出入,各位在評論前敬請先看英文版

解決方法

帖子引來網民激烈辯論,有人支持文章作者,有人覺得追捕郊外野狗太不人道。不過,相信大家都唔可以否定一點,就係呢啲喺郊野生活嘅狗隻,並唔係野外嘅原生物種。

咁點解會有咁多狗隻走入深山生活? 其中一大原因,相信係有人將棄置嘅寵物狗送到野外。

香港野 Hong Kong WildCreatures 提出三個解決方法 (以下為原帖文字):

  1. 我們必須教育大家,不要棄養狗隻,要法例明文禁止。同時,承認野狗會對本地的野生生物有重大威脅 (其實貓也同樣……咁樣可能更火上加油!) 問題全是人類遺棄狗隻。這些主人是誰? 為甚麼要……這樣做? 我們可以對正下藥嗎?
  2. 我們要執法阻止棄養,追縱主人是誰,高調檢控和重罰。所有狗隻都有晶片的話,要追縱不太困難。
  3. 我們如何解決現時的野狗? 我個人認為不能留牠們在野外威脅野生動物、我們的狗隻和我們。捕捉牠們? 為牠們絕育? 我們為甚麼要餵他們?

呢三個方法究竟可唔可行,大家仲可以慢慢討論。與此同時,大家喺郊遊時,千祈唔好干擾野生動物嘅生活,唔好餵佢哋,唔好搞佢哋,畀人類同動物都有個和諧嘅環境!

香港野 Hong Kong WildCreatures Facebook 專頁

Fitz連結: https://fitz.hk/?p=109511


更多:
Fitz Facebook專頁
[野生動物] 箭豬會射箭傷人?
我家的動物朋友野豬先生
[囉嗦大叔] 我們的野生動物朋友
Fitz Hiking 行山


文章為作者意見,不代表Fitz立場。