Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 迷霧行山大法

見到大霧,係人都知唔好行山。不過每逢周末,大家唔係拍拖、湊女、返外家,就係要OT見客,成班朋友,難得夾到一日咁好興緻走入山野,除非八號風球橫風橫雨,無理由咁掃興要返屋企啩。

講到呢度,如果你都係話「咁好危險啫」,對唔住,阻你咁多時間,你都係唔好睇呢篇文。又如果你自認係行山新手,連麥理浩徑衛奕信徑都分唔到,咁你自己去漁護署網頁睇咗佢哋個行山指引先。

留喺度嘅朋友,相信大家都身經百戰,少少大霧都一定難唔到你。咁我講咁多係咪多餘呢?咁又唔係既,古語有云:「老將軍都有失策時」,咪就當同大家交流下,留意返啲重點囉。

1. 唔熟唔行
大霧季節唔好揀啲未行過/唔熟路嘅路線。萬一大霧迷路,你熟路都可以知道大概方向繼續向前行,就算連方向都迷失,有時亦可從隱約之中,睇到某些認識嘅建築物、地標或地型,判斷自己嘅位置。

2. 裝備
官府就叫人帶齊電話、哨子、電筒、地圖、指南針、充足食水食物、急救藥物…… 我再提下大家:帶電話就要帶埋尿袋(現今電話咁食電),仲應該要搵密實袋袋住。講得行山有霧,濕氣整壞電話又點用?

3. 結伴
單拖行山自由自在,我都鍾意。如果天清氣爽又熟路,上山就似出旺角,一個人當然無問題。不過天氣唔好最好搵齊人上山,最少都要四人同行。四人一隊源於軍事訓練,因為若果其中一人受傷,一個要陪佢,另外兩個可以結伴搵支援。

4. 迷途
呢個問題要詳細討論。漁護署叫人迷途嘅時候,就要往高走。因為越高嘅地方,越少樹木遮蓋,就會方便救援人員及直升機搵到被救者位置。

漁護署講法有一定道理。之但係,而家講緊大霧,越高處霧越大,直升機根本無用武之地。我就會揀向低行。原因係:(1)越低地方越易有電話訊號;(2)香港低地通常係馬路或民居。不過有走入低谷要謹記以下原則:

  1. 第一時間走出密林,行大路。大路指人行嘅路,唔係獸道,最好有人行過嘅痕跡(記號,垃圾,樓級等)。若有分叉路,首要原則係揀條最闊最好嘅路。千祈唔好以為自己確定方向,然後一味衝入死路。
  2. 唔好憑聲音判定距離。你唔係盲俠,唔曉聽聲追蹤敵人。況且大霧中聲音分散,難以聽聲知距離。喺大帽山山頂夠可以聽到八鄉嘅車聲,咁係咪好近先?
  3. 山谷多密林、風水林,如非肯定位置方向,不宜衝入林中浪費體力。
  4. Bear Grylls(野外求生專家,《Man Vs Wild》主持)教人第一時間搵條河,沿河落低地(佢直頭會跳落河游水)。真係搵唔到路都可以一試,不過香港山野小溪為主,不易發現,而沿河嘅路亦唔好行(除非諗住落河),又多山澗瀑布。如非不得已,我就唔會咁行囉。
bear_grylls_1627450c
Bear Grylls最鍾意落河玩

講住咁多先,不過老套啲都要講多句,萬事小心,安全至上。

更多:
Fitz.hk Facebook專頁
石龍拱上看青馬 – 元荃古道
另類行山秘笈
Fitz Hiking 行山


文章為作者意見,不代表Fitz立場。