Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > [郊野安全大法] 遇蛇要保持距離

踏入四月,山頭上不時睇到蛇嘅跡影。有山友見到遠處有蛇就嚇到唔敢行,又有人就好勇敢,走埋去同蛇合照。

呢幅圖真係睇到人心驚膽跳,不過就算係蛇王或者野生動物專家,係咪就要埋去搞下條蛇? 意外嘅嘢一單都嫌多,如果呢條真係毒蛇嘅話,被佢咬到後果不堪設想。

Steve Irwin

「澳洲鱷魚先生」、生態動物專家 Steve Irwin,生前拍過無數套動物紀錄片,就因為一次意外,被佢拍攝嘅魔鬼魚襲擊而死。我哋平常行山都係為咗抒展身心,實際無必要去騷擾野生動物。

圖: 漁護署

對蛇要敬而遠之

專家教路,行山要避免受到蛇嘅攻擊,可以注意以下幾點:

1. 保持距離

絕大多數情況,蛇如果唔感到威脅,係唔會主動攻擊人類。喺山徑見到有蛇,先慢慢後退,只要同蛇保持十呎左右嘅距離,就算同佢影下相,打下卡都仲得。不過睇時睇,千祈唔係圍住佢哋,記得要留條路畀佢走。

2. 眼看手勿動

遇到任何野生都動物其實都唔應該觸碰。特別係蛇,你嚇親佢,令佢有反常反應,佢真係話唔定會咬你。

3. 咪扮專家

好多人以為毒蛇顏色鮮艷,但呢個完全係誤解。你唔係蛇類專家,千祈咪段估。好似話寄生喺樹上嘅翠青蛇,同毒性頗強嘅青竹蛇非常近似。青竹蛇就因為全身綠色,好多人以為佢無毒而中招 (平均每年毒死10人)。其實就算證實係無毒嘅蛇,都唔好搞佢哋啦。

圖: 嘉道理農場

香港常見蛇類

漁護處統計,香港陸地上嘅毒蛇有12至16種,其中毒性最強包括金腳帶銀腳帶,以及飯鏟頭等。不過,大多數蛇害怕人類,見到人走埋去都會掉頭走。

關於香港毒蛇,可參考《[正識山野] 山界謠言—毒蛇

幾年前,有本地爬蟲專家喺北潭涌捉到一條大蠎蛇。注意,呢位係爬蟲專家,佢捉條蛇去做學術研究。(SCMP片段)

資料: 嘉道理農場


文章為作者意見,不代表Fitz立場。