Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [大阪馬拉松2019] 我的Sub-3之路 (PB 1小時22分鐘)

前言

話說長跑初哥抱住人抽我又抽嘅心態,好幸運咁抽中咗2019年嘅東京馬拉松,於是就打算提早一試初馬 Sub-3 嘅願望。可惜事與願遺,受傷、過度訓練、失溫……甚至乎「斷片」,最後以最少步行咗10km嘅表現去完成我嘅初馬,不甘心,卻又沒齒難忘!

幾經辛苦終於行到返終點……

不過一次失敗並不算甚麼,只是在為成功做好準備;而我又再次得到幸運之神嘅眷顧,抽中咗2019年嘅大阪馬拉松,於是就決定再一次去挑戰一下自己!

賽前準備

經過東馬嘅教訓,今次嘅賽前練習我都盡量目標為本,以唔受傷、唔過度訓練為大前提。雖然去到訓練嘅中後段都始終開始出現咗一啲問題,肌肉腫脹加上力不從心,最後仲病埋;但好彩跳過一兩課練習之後,總算可以及時調整,喺出發前重回比賽狀態。

除咗訓練之外,今次喺飲食同休息方面都有多加留意。由於我本身好容易水腫,早喺正式課表開始嘅時候,就已經盡量戒掉凍飲;而最愛嘅啤酒都減得七七八八,為嘅就係可以喺每一課之後更快回復。而上班一族喺休息方面好難控制得好好,我唯有從其他地方入手,善用按摩槍同拉筋就係其中最有效嘅方法。

去到日本無得飲啤酒係好慘㗎!

特別想講一講嘅係賽前嘅加碳。

由於我本身比較容易吸收,上次東馬加碳加到個人肥咗成個碼,今次都唔敢食得太進取,盡量以少食多餐為主,只係去到比賽前一日先瘋狂加碳,效果睇嚟都唔錯,起碼無變咗個肥仔。

日本加碳係易啲嘅!

目標

終於進入戲肉,就先講講賽前目標。雖然我成日話無因為初馬未能 Sub-3 而耿耿於懷,但初馬大炒唔多唔少為我帶嚟一啲陰影。教練都好體諒我,比我定一個唔太進取嘅目標,其實定位同初馬一樣,開住255 嘅 pacing,最低限度都要 Sub-3 而回!

係,其實我係想跑 255 的,嘿嘿!

比賽日

有著東馬嘅經驗,由於同樣都係被編去B區起步,以為可以慢慢上線再作熱身,賽前仲以「經驗跑手」嘅姿態同女朋友講話如果有必要可以坐喺地上面等起跑,無謂浪費不必要嘅氣力。

點知原來大錯特錯!

東馬嘅時候,我用咗43s就可以經過起步點,而且起步後基本上係暢通無阻,跑得非常輕鬆,只係之後嘅事我唔想再提喇……

但今次阪馬完全係兩個世界!

九點正大會準時鳴槍,但由於人多路窄,我用咗足足 4:15 先可以經過起點,不過無所謂啦,又唔係爭名次,反正最後都係睇個人時間,跑好自己就得啦! 點知阪馬嘅擠迫程度,係會令到你根本跑都跑唔到! 簡單啲講,我原本嘅目標配速大嘅係 4’10” 左右,但起跑之後我基本上係連 5’00” 都跑唔到……

唔好問我喺邊……

講真,嗰刻我真係有一秒鐘諗過放棄,但好彩我即刻清醒過來!

跟住我就努力喺人群中左穿右插,靠邊跑有時係一個好方法,但係當日人實在大多,簡單嘅跑兩邊並唔能夠突圍而出,我經常要跳上馬路中央嘅路跑兩步再跳返落嚟,再跳上去跑兩步又再跳返落嚟;有時情況好啲唔需要跳上跳落,但係要偏離行道跑出雪糕筒外,被工作人員趕返入去又偷偷再跑出去;幾經辛苦,總算係成功逃離人堆,可以正式開始餘下嘅馬拉松比賽。

就係咁,好快又好慢咁過咗頭2km喇!當中經過啲乜、見到啲乜,其實真係唔太記得喇;只係記得好多人,真係好多人!

過咗2km,心算一向唔錯嘅我今次都唔敢計下我慢咗幾多,只係忽然唔知邊度走出嚟嘅勇氣,叫我順住感覺跑;雖然每公里我都有象徵式咁望一望錶,首5km當然係繼續落後,但係當時我都叫自己唔好理配速同時間,因為一諗到早段慢咗咁多就好容易嚇死自己! 一直去到 10km,熟悉嘅數字終於重現眼前,原來喺不經不覺間我已經差唔多追返晒初初失去咗嘅時間! 呢一刻,我確實有諗過繼續順住感覺走,好可能可以做出一個意想不到嘅時間;但我選擇咗保守地稍稍減慢速度,用返目標配速去跑。

由10km去到大概 32-33km,雖然係跑得好穩陣、好輕鬆,但我反而好享受10km之前嗰種自由奔放嘅感覺;唔係話要一味亂衝,但嗰種感真係好好,其實我當時係有信心就咁一直走到尾的,但可能唔多唔少都有東馬嘅陰影浮現喺我腦海之中,最後唯有跑得保守一啲……不過,下次我一定要試吓咁樣挑戰一下先得!

終於可以跑返步,成件事開心咗好多!

不過咁,喺呢段路上面,其實並無想像中咁漫長。日本嘅市民打氣團確係唔講得笑,男女老幼都非常落力,如果你有比反應佢,佢會比返更加大嘅鼓勵你,絕對係其中一樣非常有效嘅補給!

>

呢位師兄好厲害,又靚仔,我忍唔住跟咗佢跑一段!
阪馬特點之一,事前要練一下髮夾彎!
其實係終於可以享受一下比賽,哈哈!

呢個時候係機會講下阪馬條新路線。

初初公佈時人人都以為無咗尾段上橋一定會比以往好跑,但仔細一睇原來都唔係容易。除咗29km有一次上斜之外,基本上32-35km都係上上落落,加上體力開始有所消耗,所以真係30km打後先見真章!

我當然都唔會例外,經過一番上上落落之後,大脾開始有啲感覺;當然,如果要死頂返終點,我都仲係有啲信心嘅……不過呢個時候朋友賽前嘅一句話忽然喺我腦海入面湧出嚟!

「唔好咁老定呀! 我上次都以為我一定 PB……」

又再一次加上初馬嘅陰影,我作出咗一個賽後我認為十分懦弱嘅決定 — 減速!

於是乎由35km左右開始,一直去到大概40km,我都盡量用一個唔太需要用力嘅速度去跑,不過諷刺嘅係我跑得一啲都唔舒服,仲有啲辛苦添……而且,呢一段路係我跑得最唔開心嘅一段!

忍住,忍住!

唔開心嘅時間總係好似過得特別慢! 幾經辛苦,終於跑到最後2km,望一望錶,我知道我終於可以「報仇」喇! 最後呢段路雖然又轉彎又上斜,但睇返啲相,雖然係跑得辛苦,但我真係由個心入面笑咗出嚟!

終於去到尾聲喇!
見到終點個樣真係笑咗出嚟!
可惜大鐘已經過咗三個鐘,唯有下次努力啦!
明嘅就會明!
總算合格啦!

後記

賽後,同女朋友講開未來目標,其實我一早已經幫自己定咗短期同長期目標㗎喇,但點都估唔到佢講出嘅嘅數字,係一個我諗到未諗過嘅數字;係鼓勵又好,係高估都好,確實令我有啲意外。但諗深一層,三年前初初真正接觸長跑嘅時候,我又點會諗到我會有跑馬拉松呢一日吖!

恭喜女朋友初馬順利完成!

大阪馬拉松官方網頁


文章為作者意見,不代表Fitz立場。