Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [香港馬拉松史] 馬拉松的目標 第三屆香港馬拉松(1980)

(續上篇《[香港馬拉松史] 難忘的第一個馬拉松賽事 (1979年香港馬拉松)》)

眨眼又到翌年 (1980) 第三屆香港馬拉松。

日期: 1980年1月13日
地點: 石崗
路線: 除了在錦田有少少路段改道,整條賽道與上年相同

過去一年,亞霍的訓練形式亦大致相約。走下街,跑下樓梯,搵條斜路練跑,參加下啲賽事如半馬和元旦長跑等等。目標? 搔下頭,似乎就無喎? 不過,自問狀態? 肯定好過上年! 身形和體重? 好 fit 喎。今次買咗對$79嘅美洲獅靚跑鞋,經驗又有喎,事事俱備啦。嘻,快過上年,輕鬆跑完全程咁啦。

睇下參賽名單,共248人報名; 其中10個女子。你睇下,亞霍點都算是一個有經驗的馬拉松選手嘛,有馬拉松紀錄的跑手唔係好多咋; 而响3:30左右完成馬拉松嘅,嘻嘻,你自己數下喇……唔,多一個有目標嘞──唔輸俾女子啦!

按圖放大
按圖放大

頭圈,亞霍如猛虎出柙 (哈哈,着住對美洲獅嘛),比上次更快嘅速度跟出 (fit呃嘛) 。第一圈10891m,用咗約42分完成 (當時亞霍無電子秒表呀,只係戴住隻普通分針表)。即平均唔駛4分鐘一公里。呀,要讚讚大會,今次水站有啲似檸檬味嘅水補給,無咁齋 (後尾至知是電解質水,你話亞霍當時幾無知呢; 另外,當時市面還未有寶x力之類嘅電解飲品同埋 gel 呀)。

第二個圈,响軍營跑道拿拿淋飲完水。好味,好味。呀! 唔記得睇表添,唔緊要啦,有力噃。

第三個圈的感覺好過上年。咦,不過,剛過第三圈,望望表,累計時間約2小時11分。咁計法:三圈共30886m,平均速每公里4:15。如僅計第二及第三圈,則段速已下降為4:27,真係疲喇! 跑馬拉松是用體力,係用腳,唔係用把口話感覺良好就得喎。

按圖放大

哎喲喲,女將伍麗珠又追咗上嚟! 唔通上年歷史要重演? 唔得,目標係唔輸俾女子喎,一定要快過佢! 去馬,跑快兩步。果然,真係可以跑快兩步! 明唔明? 只係兩步,第三步就要耍手擰頭 (我都想可以繼續舉腳) 投降! 此後,亞霍謹記以下兩件事:

  1. 跑馬拉松,30K後,人哋仲可以用跑緊嘅姿勢過亞霍,亞霍一定會耷低頭,睇唔起佢哋;相信自己,相信呢啲係幻覺。唔信?岳番高頭再望下,佢哋係咪响前面好遠囉,點會係剛剛過你啫,佢哋都攰咖嘛,點可以話過你就過你啫,係咪? (呢招駝鳥功,好難學咖。亞霍,好心你啦!)
  2. 亦自此,伍麗珠就是亞霍的偶像。偶像嘛,以後見到佢,都唔敢快過佢喇。做粉絲嘅,梗係要跟住偶像,以示尊敬啦。 (亞霍,你係快唔過人之嘛! 自量啦! 喂,唔好講咁白得唔得,要面嗰喎。)

呢個時候,一把似曾熟識,又親切,又關懷,又憐憫的聲音在耳邊柔柔的問道:「亞霍,你真係要諗下喎: 值唔值得咖? 咁辛苦? 搵啲咁無聊? 又嘥時間嘅嘢嚟玩?」

亞霍好感動,即時斬釘截鐵的回道:「唔值得! 唔再嚟玩嘞!」

第四個圈行行走走的又可以返到終點。最後一圈,平均速度是5:42; 亞霍以3:15.37完成第二個馬拉松。男子冠軍2:34.30,女子組是偶像伍麗珠衛冕,時間是2:59.13! 好犀利!

亞霍今次時間比上年快咗15分鐘,雙腳都有起水泡,腳趾甲就俾美洲獅咬瘀咗。雖然都係攰咗兩三日,不過就未至於好似第一次咁,有殘廢一樣嘅感覺。

唞咗個零禮拜。諗番當時第四圈嗰陣時,好清晰,斬釘截鐵咁回應過:「唔,值得! 唔,再嚟玩啦!」係咪? 既然咁講過,咁就要定下一個馬拉松目標嘞。

好,以偶像嘅時間為目標! 就定三小時內跑完馬拉松──亞霍的馬拉松目標!

Fitz連結: https://fitz.hk/?p=110116


更多:
Fitz Facebook專頁
戰友,一路好走!
[香港馬拉松史] 難忘的第一個馬拉松賽事 (1979年香港馬拉松)
[香港馬拉松史] 香港長跑會 1978年的半馬拉松 (綠色半馬)
報名跑香港第一個公開的馬拉松
馬拉松的承諾
亞霍@Fitz.hk
Fitz Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。