Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > [登ABC後記] 十個重返尼泊爾高山的理由 (上)

1. 食行瞓的生活

如果你喜歡行山,目標 ABC ANNAPURNA BASE CAMP 你大約有七日六夜 (或者少一點的時間,視乎經唔經Poon hill),你可以享受一個日出早餐而行,每天三點前下榻 mount hut 嘅生活,好好讓身體適應,避免高山反應。行程上大概係三節兩小時的登山,早餐 》行兩小時〉morning tea 》行 〉lunch 》行 〉rest,每天如是,一直累積K數。不仔細列出路線地圖,因為快慢按各人能力,總括一句: 放下你操練或比賽的心態,好好感受生活方式的轉變。平常的壓力、催迫、善後、綢繆都一步一步放下,好好享受這一種前進中的「慢」。如果一年只有一個星期假而你未嚟過,我有信心你行完會覺得值得。

2. 彩虹與雹交織的天氣

個個都話行山睇景,但其實天氣先係關鍵,而最神奇嘅地方係,所謂壞天氣都係充滿驚喜,頭一天登山,就到 mount hut 時,竟然開始落嘢……落雹。第二日又係咁,一日內經歷烈日、密雲、大霧、落雨、落雹、停哂、太陽出返嚟,咁都未夠神奇,當隊友 KERRY 喺 dining room 避完雨一刻問:「呢度有無彩虹?」喺窗邊就見到山谷中嘅彩虹,我癲到大叫咗出嚟。五月初行程中,我只係未見到落雪,唔係就集齊一套,咁都仲未夠,第六日下山的日子,早餐時呆望一舊舊雲,幻想緊好似一艘大船使出嘅時候,原來係雙峰呀……魚尾峰嘅倒影正正打在幾公里外的白雲上面,精彩到記得影相嗰陣,已經散咗喇。

3. 變幻的景致

我都估唔到第三點先寫景,我一向唔執著完成時間、風景唔執著、甚至乎 ABC 係咪去到都唔執著,或者因為試過喺 TASMANIA 上到 Cradle Mountain 臨時想攻頂,「揦手唔成勢」,最後過咗個 summit 指示牌就回程,無謂勉強,登唔登都係睇對自己有咩意思。其他山景唔多講,有吊橋、有流水、有冰川、有發銀光的石級,仲有到達 base camp 前的星光、當 ANNAPURNA 日光反照在雪山上的金光,與露天在4130m海拔的床,雪中的頹垣,令人聯想到「你那太空艙,能夠發出金色的光」,因為一個月前 ANNAPURNA 雪崩而令 BASE CAMP 淪為敗瓦,只有一間 tea house 有瓦遮頭,能夠食個溫暖 boiled egg 早餐已經值得感恩。當然可以外賣登 camp 滿足感。

4. 令人謙卑的體能

理得你喺香港識飛,當你見到 porter 挑夫,用頭搭條布連拉帶扯咁背兩個人嘅行李,包括喺山上用嘅大褸、睡袋、日用品,你先知咩叫負重,仲要著對懶佬鞋、仲有牛仔褲、唔使杖,同埋仲要行得快過你。一處地方一種人,人地 BB 就開始爬樓梯,無謂比較,更加明白香港山界命脈麥理浩徑點解係尼泊爾人 Gurkha 設計。當你越 feel 到見到體能咁大對比,就越應該珍惜香港可以輕裝玩山練山嘅機會。一句講哂,同馬拉松一樣,人地搵食架,live or dead。衷心欣賞。就如成個 Samuel Jackson 咁眼神嘅導遊 Dumber 話:「TAKE CARE YOUR LIFE!」

5. 無網絡甚至無電的生活 (短暫)

喺尼泊爾,除咗樽裝水你未必敢飲,係沖涼都唔會擘大口嗰種。有時會短暫跳掣停電、網絡係有電都未必有 WiFi,又收唔到電訊網絡,你終於可以完全放低手上嘅公務,好好投入當下。無電無 WiFi 其實都一樣生存到。

6. 動物正: 唔多講睇片

7. 碳水化合物大餐

2000m海拔以上因爲宗教原因就開始無肉範圍,每餐都開始變得簡單、薯仔、MOMO (餃子)、沙律,隊友 Victor 都問過一句,其實係咪所有餡都係同一種:「雪菜」。但你唔好話,配合當地人信奉抗高反嘅蒜頭湯,black tea mint tea hot lemon 日日咁食,真係日日有力。

8. 負重訓練最佳

負重訓練得嚟唔受傷,唯一方法就係唔好急,一步一步將重量放喺大大塊嘅大腿肌肉,連我呢啲平時揹兩 Litre 水都嫌多嘅人,都揹足 10 kilo day day 行,真係自己都覺得自己有力咗。平時喺香港揹一陣袋都會放落地,我覺得真係同空氣清新有關,用尼泊爾價錢換個瑞士山區肺。

9. 一個字: 平

乾淨、企理衛生。快到識飛嘅 Porter 都唔使$100一日,充電、WiFi、熱水全部$1X蚊。其他自己了解。

10. 一世人一次嘅組合

今次得幸福傳聲基金會朋友邀請一齊行 ABC,三個代表阿海、Kerry、Kayan 都無行開山,今次確實好大挑戰,Kerry 以前經歷過大病,都有少少高山反應,最後都喺3000零米應到。Kayan 頭幾日已經要紮住腫哂嘅膝頭,都捱到上 MBC,而阿海就沿途 FB update 資料,仲有另一位弟兄 Victor 托部相機影足七日 (我真係等緊睇片),仲有 fit 到漏嘅 Debbie,一句:「唔可以唔試,最多唔得返轉頭」,就係咁,我地兩個加當地領隊 Kunjan 同副導遊兵分兩路先殺得上 base camp,之後仲追返大隊。最後不得不提前英軍體能教官 Panda sir 瞻前顧後,唔單止教我地上落雪地 (大佬無雪抓,著住對「所記」,跣到呢),仲有好多人生經歷同屬靈智慧同我地分享,直頭過咗個 O CAMP 咁,當然想大家感受到山上嘅矚目之餘,同時亦要喺呢一篇清新下留意沙塵滾滾的尼泊爾人生活,應該講係尼泊爾人嘅生存,今次為一班從人口販賣、家暴、性侵、喪親等等救贖回來嘅年輕女仔開設類似 IVE 形式嘅就業培訓中心,就希望為遠方無助的一群感受到一點希望和愛心。

11. 請繼續捐款支持幸福傳聲基金

請按 link

如果想了解更多 ABC 行程,甚至下年有興趣同我地一齊行尼泊爾嘅山都可以聯絡我,自由行亦可以介紹同我上高山落社區,打點週到嘅領隊導遊你認識。

上山小貼士

  • 衣著上,內膽衫褲要多,面褲一件,最好可以拆對腳管。預第二日重著少少濕衫曬乾,另外加一套瞓覺衫,最 minimal 兩套衫。可重用雨具同 rain cover 係必需
  • 一般只行日山,頭燈係預登頂 (base camp) 天未光上山用,或者停電用
  • 唔怕凍人士,睡袋可以用薄,用被好似春卷咁圈自己應該夠暖,唔係就著襪著褸瞓
  • 行山小食不需要太多,水亦唔需要太多,兩三小時有 break 有餅乾有茶
  • 上 base camp 當日怕冰地跣或者要買雪爪 (2-300港幣),要雪褸加羽絨
  • 藥物除咗過2500m前一日開始食 diamox,gingko (銀杏素) 可以前四日開始食

幸福傳聲基金籌款網頁
LAW少 許耀斌 Facebook 專頁

>> [尼泊爾ABC慈善健行] 主讓我認識的一個陌生名字

Fitz連結: https://fitz.hk/?p=119192



更多:
Fitz Facebook專頁
[藝人與跑] 梁釗峰: 跑天梯就是要「拚命」起身
[完跑西隧的渣馬後感] 搞錯了十年,練習不是Prepare for the best
[藝人與山] Nowhere Boys主音Van Band友+建築師+山友 三合一
C AllStar安仔的毅行初歌
[富士山馬拉松PB Sub-4報告] 或許 我的夢想是做Pacer
[Law少 許耀斌] 努力嘅辛苦係一時 努力嘅成果係一世 (2018感恩文)


文章為作者意見,不代表Fitz立場。