Fitz > 生活 Life > [米奇中醫堂] 穴來穴對: 痔瘡肛門腫痛真尷尬 針灸小腿穴位攪得掂 (委中與承山)

委中、承山呢 pair 穴位,你會睇到一種合作精神,何解?

因為兩個穴位都喺膝頭以下,又係同屬一條膀胱經,合而用之有同心協力,推波助瀾,接力通經絡嘅作用。

何解委中同承山可以治療肛門疾患呢?

表面睇落明明喺小腿嘅穴位,可以醫 Pat Pat? 大纜都扯唔埋喎!

即係咁,其實中醫針灸有「局部取穴」亦有「遠端取穴」,委中承山合用醫肛門疾患就係遠端取穴嘅做法啦,咪以為中醫腳痛針腳,Pat Pat 有事就針 Pat Pat 先得架!

況且,委中承山同屬足太陽膀胱經,正因為膀胱經有一條支脈分布到肛門嘅關係,可以彌補到主治肛門局部穴位的不足,咁就可以擴大治療範圍同埋有更好嘅療效啦~

委中

又名血郄,委中央等。

此外,委中係膀胱經的下合穴,所謂「合治內腑」,有助調整膀胱經經氣。

仲有,中醫有云:「腰背委中求」,意思是腰部背部疼痛不適等症狀都可以針委中,話晒膀胱經嘅循行路線都經過腰部背部,委中可以激發經氣以達到治療效果。

委中

點解叫委中?

由於呢個穴位喺膝後膕窩正中,委曲膝關節來取穴,所以叫委中。

點解叫血郄?

郄,有空隙的意思。呢個穴位係膀胱經氣血匯聚的地方,而且血絡豐盛,臨床又常用來放血治病,所以叫血郄。

承山

又名腸山,魚腹等。

大家有睇奧運都知道,跳水同體操運動員比賽時,雙小腿伸到直一直,嗰舊突出小腿肌就係腓腸肌啦~承山穴就係喺腓腸肌下面囉!

承山穴


點解叫承山?

承,有承受承托的意思。
山,通常係由大堆泥土石頭而成山嶺,形容小腿腓腸肌。
此穴在腓腸肌隆起的肌腹下面,故名承山。

點解叫腸山,魚腹?

呢個穴位喺小腿肚豐肉 (腓腸肌) 分叉下,豐肉如山突起,好似個魚肚咁,穴位就在其下,所以咪有腸山、魚腹呢兩個別名囉!

委中 & 承山

委中 承山
位置 在膕橫紋中點,在股二頭肌腱與半腱肌肌腱的中間 在小腿後面正中,當伸直小腿或足跟上提時腓腸肌肌腹下出現尖角凹陷處
所屬經絡 膀胱經 膀胱經
備註 下合穴,「合治內腑」 本經經別通於肛門
功效 舒筋活絡,強健腰膝,涼血活血,清熱解毒,消腫止痛 舒筋活絡,通調腑氣,涼血止血,消腫止痛
主治 痔瘡為患,肛門腫痛等症
腰部扭傷諸症
坐骨神經痛,以小腿疼痛為主
腓腸肌痙攣諸症
因飲食生冷不潔,或感受寒邪

米奇醫師為執業女中醫師

原文載於 澤聲中醫

更多:
Fitz Facebook專頁
[米奇中醫堂] 穴來穴對: 俾人激親條氣唔順,點算? (疏肝調和 支溝與陽陵泉)
[米奇中醫堂] 穴來穴對: 每人身上總會有兩個「Cool池」(袪風止癢 曲池與血海)
[米奇中醫堂] 穴來穴對: 人體穴位有咁多,點先記得晒? (醒腦開竅人中與合谷)
[米奇中醫堂] 醫食同源:杏仁
[米奇中醫堂] 醫食同源:雪耳
[米奇中醫堂] 口瘡痱滋赤痛 引致茶飯不思?
米奇醫師@Fitz.hk
Fitz Life 生活


文章為作者意見,不代表Fitz立場。