Fitz > 生活 Life > [米奇中醫堂] 穴來穴對: 穴位都有清補涼? (疏風清熱 魚際與太溪)

係,呢兩個穴位一齊用有「清補涼」嘅效果,唔使煲唔使睇火,慳水慳力慳功夫,係咪好想知呢兩個穴位喺邊呢?

好,就開門見山同大家介紹下「清補涼穴位」!

魚際

你會睇到呢個穴位有一團火,因為佢係肺經滎火穴 (滎火穴為五輸穴之一),簡單呢講要清瀉肺火的話,魚際可以幫到手,尤其是咽喉腫痛、失聲咳嗽,療效唔錯~

點解叫魚際?

呢個穴位喺拇指掌指關節後,呢個位置肌肉比較豐滿,成塊魚腩拖羅咁,又咁啱喺赤白肉際交界位,咪叫魚際囉!

仲未明嘅話,睇下面幅圖就明:

好好運用你雙手上的「拖羅」,清肺瀉熱冇難度!

太溪

太溪,著重一個「補」字,佢係腎經原穴,亦係回陽九針穴之一。

回陽九針穴? 聽落好似有起死回生嘅功效喎!

其實,回陽九針穴有回陽救逆作用的九個經驗穴,主要用於暈厥、虛脫等陽氣脫絕的病人,係古時臨床上急救的常用穴位。而今時今日若遇到咁危急既情況當然要即時 call 白車啦~

然而,太溪就主要滋腎陰,補腎元,多用於慢性腎病,例如慢性腎功能不全,慢性腎炎及糖尿病等。

點解叫太溪?

所謂太者大也,溪者川也。(筆者偽文青上身,哈哈!) 腎經腎水起源於足底湧泉穴,經過足弓內側然谷,聚流而成太溪,並由此處轉注入海 (呢到所講嘅海,就係腎經的水源)。筆者咁樣理解,呢個穴位係輸注溪流之水的地方,故名太溪。

魚際 太溪
位置 在拇指掌指關節反凹陷處,約在拇指掌骨中點橈側,赤白肉際處 在足內側,內踝後方,在內踝尖與跟腱之間的凹陷處
所屬經絡 肺經 腎經
備註 滎火穴 原穴,回陽九針穴
功效 宣肺止咳,清熱瀉火

清利咽喉,消腫止痛和胃降濁

滋腎陰,退虛熱

壯元陽,利三焦

補命火,補腎強腰膝

主治 虛勞,症見骨蒸潮熱,咳嗽咯血等
溫燥,症見頭痛身熱,乾咳無痰,氣逆而喘,咽喉乾燥,心煩口渴

*米奇醫師為執業女中醫師

原文載於 澤聲中醫

>

更多:
Fitz Facebook專頁
[米奇中醫堂] 穴來穴對: 人體穴位有咁多,點先記得晒? (醒腦開竅人中與合谷)
[米奇中醫堂] 醫食同源:杏仁
[米奇中醫堂] 醫食同源:雪耳
[米奇中醫堂] 口瘡痱滋赤痛 引致茶飯不思?
米奇醫師@Fitz.hk
Fitz Life 生活


文章為作者意見,不代表Fitz立場。