Fitz > 運動 Sports > 攀石 Climbing > 攀石新手5大迷思

1. 攀石係唔係需要好強既上身或者手指力,好似 Laughing 哥咁?

2. 點解攀石又叫「牆上的芭蕾」呢?

兩個迷思一次過答,好多人覺得攀一定係用強勁既臂彎去解決問題,咁斯斯文文嘅女仕咪唔使玩? 其實攀石主要係用腳,再仔細講,攀石同芭蕾舞員一樣,用腳指公前端部承擔身體重量並推進,君不見多少攀岩女神動作優雅,腳嘅擺位同移動配合身體的平衡,流帶節奏感,一呼一吸猶如舞蹈;當然,當你爬到8仔 (即 Grade 8 嘅線) 就需要用手指及上身力嘅力。曾有前輩講過: 7B+ 之前都可以用技巧解決,7C 才要一點點力!

3. 攀石會唔會好易受傷㗎?

大部份受傷案例都係室內抱石場,室外多人為出錯,更多是過份操練而受傷,受傷機率同一般運動相近。

有一個案例,有位攀岩朋友有一日受傷,但受傷原因係因為打藍球傷了膝韌帶,再繼續去攀石所以加重傷患。其實,我建議年紀大就唔好玩太衝擊型運動啦,反而可以轉玩攀石,因為攀岩係一門靜態藝術,可以玩到長壽100歲㗎 (會揾一次介紹一位歲仲 lead outdoor 5仔的伯伯比大家認識)

圖: Wilderness Explorers HK

4. 攀石高手驚唔驚Fall?

呢個問題幾值得探討,小編認識即使係能完攀8仔的攀手,都依然係驚 Fall 㗎! 其實,Fear of Fall 係人類身體 built-in 的安全機制,係我哋保護自己嘅自然反應。Belayer 同 fear of fall 都有密切關係,如果由一位同你很有默契、你很信任的人做 belayer,會減低你的心理壓力,你可專注攀爬,因為你知道可將自己的安全交在佢手中。

對 fall 的心理壓力,其實可以透過訓練來控制或調節,多啲「練 fall」 ,練好 fall 嘅動作同反應,亦都可讓自己比較「習慣」fall 的恐懼。所以,我哋會「未學爬,先學 FALL」,就係咁解。

至於因為 belayer 做得唔好,或者 fall factor 太大,都會增加 fall 的受傷機會。這個可留待下次再講。

5. 攀岩年齡有無限制?

小編 belay 過最細2歲至76歲的 climbers。有去西班牙攀石比嘅朋友可能都知,70 歲仍有人 project 緊8a,所以限制不在於年齡,而在於心態!

大家又點睇,你覺得《攀石迷思》又係啲咩? 無論你係新手或前輩,都歡迎分享,加入討論。

Wilderness Explorers HK Facebook 專頁


文章為作者意見,不代表Fitz立場。