Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 從行山事故見港人智商
圖片來源

我是刻意採用「事故」而是非「意外」一詞。兩者分別在於「事故」是自己攞嚟而「意外」就是完全出乎意料之外,例如在山上遇上外星人。

「事故」,簡而言之,就是由一連串愚蠢錯誤加起來導致的,例如連日大雨後行山 + 罔顧紅色暴雨警告 + 選擇行澗 + 落去瀑布游水 = 花式自殺。

富經驗新手

圖片來源

新冠肺炎疫情下,港人郊遊次數增加,當中不乏富人生經驗的新手大叔大嬸。不止一次我在山中的 middle of nowhere 遇上迷了路的三伍成群的大叔大嬸向我問路,最恐怖是他們沒有裝行山 app,連目的地距離、爬升高度和方向都係懵嚇懵嚇、柒嚇柒嚇的。只是睇過「慌張西望」介紹便跟絲帶行。現在因為「爆偈」,要找撤退路線。

這類「食鹽多過你食米」叔父輩的 ego 係大L過部貨櫃車,好言相勸,只會換來一句「阿叔做嘢,唔使你教」。我只好用電影《大內密探零零發》裡的一句對白來回應。

高估能力,低估難度

圖片來源

另一種就是自詡「行山多過你行路」的叔父,年紀「入五」、「登六」,個個以為自己係 Tom Cruise,其實係 Tom Goose。之前我睇過一條死亡實錄片,一名資深行山人仕風球下行石澗。當天水流急湍如尼加拉瓜大瀑布,見他一躍而進激流中,扒了兩三下自由式便消失在洗衣機般的旋渦之中,6小時終在集水區石灘發現該他,惟證實不治。

「年紀大, 機器壞」是不爭事實,不認,不認,還須認。我們已經不再年輕、體能更大不如前、關節都無以前咁聽使。見有大波妹出片乾濕綑時,「鳩衝」出發前先要注意片中部分內容涉及危險動作,需經長時間訓練,務必量力而為,切勿模仿,敬請長者留意。

大媽有少女心,大叔有少男心

圖片來源

現在新來港的大媽除了在公園跳廣場舞外,也熱衷於行山。大媽配大叔就如男士開車時側邊坐條 low cut無戴 bra 的索女,部車即時會多咗兩台 turbo 引擎,是致命組合。我都在山上目睹過大媽大叔的卿卿我我,情景教我想起關菊英和伍衛國的一首舊歌《田園春夢》…..

條野…衝動,一碌嘢就插落個…..。

當大媽綻放一顆少女心時,大叔的大腦就會由雙腳中間的一碌嘢指揮。大媽要冒險時,當然有大叔來逞強。

其實係我們考牌定係消防考牌

圖片來源

我不會年齡歧視,其實乜L嘢年紀的香港人都有『智將』的。潮流興考牌,人人趕著分享 (定炫耀?) 考牌打卡相,快來嫉妒我吧! 我就在蚺蛇尖遇上一班穿 Converse、兩手揈揈、行街 look 的MK男女第一次行山就打算KO一尖三咀過四灣。最後我成功勸服他們沿路返回赤徑出返西貢搵間文青cafe打卡算了。

但人類總是重複犯錯,往往在準備和裝備不足下向難度挑戰,把自己置於危險當中,考牌不成,更要勞動消防、民安隊、飛行服務隊拯救。救援行動一次難過一次,其實係你考牌定你要消防考牌,考救人牌呢?

死條港女唔緊要呀,死隻貓我會好傷心

前天嗰單港女帶布偶貓上大帽山打卡走失,我真係睇到火都嚟。我知有很多 YouTubers 拍放貓片,但唔該用下妳個死人腦呀 (如果妳有的話!),唔係隻隻貓都可以帶出街,更何況是行山。能夠帶出街都要全程縛好牽引帶,帶不離手。不過睇你留言話「返屋企換衫先,兩小時後返來再搵」就知妳有幾錫隻貓。好彩,在一班義工和蓮姐協助下,終於尋回 Milkshake。

有時真係唔知啲港女係乜L嘢構造的,明明平時好厲害的,件A5和牛一放入口都未趙已經食得出是什麼級數,三千元一位的 Omakase 都可以出千字文彈L到樹葉都落,佢掃一掃你全身便知你的手錶、包包、穿搭、衣履值幾錢,偏偏有時就會柒出國際。打卡還打卡,都要注意安全。

我知大家一定會詛咒我咁「毒舌」會腸穿肚爛,其實我唔介意,如果能夠令你記得銀行劫匪打劫時的第二句話:

「當你想逞英雄時,請先想想你的家人。」

香港人無公德心就梗架啦,我樂意上山執大家留下來的垃圾,但我是千萬個不願意上山協助搜索你。

總之,開開心心出門去,平平安安返家來。


文章為作者意見,不代表Fitz立場。