Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > 行山遇行雷閃電 8大安全守則

日前有行山人士突然遇到行雷閃電,結果有人不幸被雷擊中,送院後不治。出發行山前,故然要留意天氣情況,天氣惡劣就應該放棄計劃,不過惡劣天氣亦可話嚟就嚟,如果喺郊野地方聽到有雷聲,甚至睇到閃電,就要記住以下8個安全守則:

行山遇上行雷閃電 8個安全守則

1. 尋找人工建築物

現代石屎建築是避雷好幫手。就算係關咗門嘅石屋,都盡量走到建築物匿埋,待天氣好轉離開。

注意: 露營帳幕勉強算係人工建築,不過帳幕被雨水淋濕之後會導電,如果搭建喺平地之中,往往係雷電目標,相當危險;營友遇上行雷閃電,就應離開營幕。

2. 離開高處

身處山頂或高處,要盡快往下方走

3. 離開樹木或電纜

雷電會尋找最高地方傳電,所以附近如有樹木或電纜,要立即離開

4. 遠離金屬物體

鐵欄、天線、水管等金屬物會吸引雷電,身上如有頸鍊、手飾亦應除下

5. 地面有水勿瞓低

雷電大多數伴隨大雨,造成地面積水。水是優良導電體,雖然有人話坐低甚至瞓低可以避開雷電,不過喺地面有水之下,如果雷電擊中附近地方,隨時亦會被波及。所以,最好方法就係身體蹲下,雙手抱頭。

6. 離開空曠地方

雷電會尋找最高嘅物體,如果身處空曠地方,人體就係最高物,所以應第一時間離開空曠地方,如果走唔甩,就盡量踎低,並將身上金屬物品除低。

7. 熄電話

漁護署指引叫大家熄電話,雖然外國有實驗指出呢個講法無根據,不過熄電話對大家無乜損失,咁就寧可小心為上

8. 離開河流海面

於溪澗河流或海上進行水上活動的話,就要第一時間上岸

「30/30守則」(30/30 Rule) 咪盡信

早年有人提出「30/30守則」(30/30 Rule)以行雷閃電嘅時間,判斷雷電會唔會對人有危險:

  1. 見到閃電後,如果少於30秒聽到雷聲,就代表有危險,要做足安全措施: 蹲下,雙手放頭。
  2. 睇唔到閃電,只係聽到雷聲,或閃電同雷聲嘅時間多於30秒,代表暫時安全。可迅速逃去較為安全地方,如低地、建築物
  3. 最後一個雷聲過咗超過30分鐘,再無行雷閃電,而天氣亦有跡象好轉 (如天變亮、風漸細),可離開暫避之處

不過 美國國土安全局 (FEMA) 提醒國民,行雷閃電係大自然現象,本身極難捉摸,加上一般人喺30秒內根本不足以進行任何預備動作,近年「30/30守則」已受各界質疑,所以呢個方法都係聽下就算。

資料來源:美國國土安全局 (FEMA)漁護處


文章為作者意見,不代表Fitz立場。