Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [減廢式跑步法] 掛住個杯跑馬拉松

渣馬過後,我們收到不少跑友對大會的環保措施甚有意見。由選手包的比賽場刊、郵寄通知書,以至比賽時的紙杯、運動飲品包裝等,其實可以做得更環保。 (見《[渣打馬拉松2018] 純八卦非學術研究調查 留言大檢閱》)

環保團體 綠惜地球 The Green Earth,在渣馬後發佈了「渣馬環保觀察圖輯 2018」,用圖像反映了不少問題。上下兩圖的一堆紙杯,就由他們所攝。

究竟一場渣馬用了多少個紙杯? 假設每位參加者每個水站用一個紙杯計 (註一):

  • 10公里:2.6萬人 (完賽) X 2 (水站數量) = 5.2萬
  • 半馬:1.8萬人 (完賽) X 4 (水站數量) = 7.2萬
  • 全馬:1.5萬人 (完賽) X 8 (水站數量) = 12萬
  • 總計水杯數量:24.4萬

一場比賽損耗了廿幾萬個紙杯,絕對是很驚人的!

帶杯跑馬拉松

圖:讀者提供

帶杯跑馬拉松,在國際間絕非新鮮事。台灣跑友早幾年前,已流行拿水杯比賽。本地跑友 Sevan Lam,不單掛住個杯仔跑渣馬,更提供了使用心得:

1. 點攜帶

我就用一般S型扣D型扣萬用扣(樹脂製 接近無重量)
扣喺掛bib sip gel嘅腰帶
好處係同時省去bib扣/扣針 唔洗勾爛/壓壞戰衣

或者放落褲袋 個杯矽膠製任壓任摺冇問題
再唔係用長尾夾 夾喺褲外嘅邊位又得 得左

2. 點使用

好多人以為斟水嘅過程會好慢 要等工作人員慢慢倒水落你隻杯 其實並唔會!

你只需喺臨到水站前拎自己隻杯出黎 再同平時一樣喺水站拎杯水 用多左*半秒*時間倒杯水落自己隻杯+放返低個紙杯喺張枱靠近工作人員果邊
咁佢就可以refill返水 令個紙杯壽命+1
最後飲完水扣返個杯喺身 搞掂
(以上除左倒水果半秒 全部都喺對腳keep住跑嘅情況下同步進行)

3. 邊度買

一般行山用品鋪都有 我見有一套3定4隻仲平啲 同fd齊齊夾啦! (圖中的水杯,售價為 $169/4個,單個賣$65) 

4. 源頭減廢最重要

如果你唔係成日有機會用到呢隻杯 不妨用返某次party好失策冇帶自攜杯 逼不得已用左嘅果隻一次性膠杯啦

綠惜地球 The Green Earth 鼓勵跑友填寫渣馬的問卷時,加入對環保的意見。自攜水杯,可以是其中一項提議!

註一:計算水杯中的參加人數為2017年數字,來源《香港01


更多:
Fitz Facebook專頁
[渣打馬拉松2018] 純八卦非學術研究調查 留言大檢閱
[渣打馬拉松2018] 純八卦非學術研究調查 你有咩想同大會講?
[渣打馬拉松2018] 賽道上見到的二三事
Fitz Running 跑步