Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > 馬拉松秘技之笑到最後
按: 戴紅帽為作者許耀斌Law少

到了最後關頭,全馬前一星期,搞睡眠質素,搞飲食習慣,搞按摩拉筋,搞衫褲鞋襪,搞當日糧草,搞當日歌list,因為再講練習都無用。根據本人多年練習不足嘅經驗,人越心虛,越多姿整,整色整水,最終成績最多15分鐘誤差。

回顧吓多年來幾個小策略得失(因為未必work,所以唔提前分享),應承自己再練好d,今年算做到一半,所以先敢講兩句,免得放蕉皮害人。

幻想一下,馬拉松跑道上,大家就好似孖寶賽車一樣,有自備道具,有喺路上執嘅道具,用唔用點用都係見仁見智。

  1. 背囊:因為睇完本書講唔夠水對人嘅精神有好大影響,呢個情況往往係25KM後先出現(尿黃),要解決就係之前25KM都持續有水飲,同樣地,肚餓都係25KM後嘅事,其實我呢類個肚裝唔得幾多嘢食又怕凍嘅人,同時要顧及飲食同保暖問題,頭10KM其實係要豐衣足食,(好似網上瘋傳大叔坐喺跑步機尾部,邊坐邊行邊隊花生嗰條片咁先啱。)所以出發前有諗過揹背囊,好在臨出發見到金教練篇文,無錯,水係夠,加上就算背囊都唔會袋太多嘢,又可必額外應付背囊嘅重量呢?唔建議
  2. 手攜:出發前一星期以朱古力奶同香蕉做早餐,等個胃適應,準備比賽當日想帶蕉同奶。結果將三盒奶入樽手拎住跑,10KM 已經可以掉,蕉確實唔重,一手拎一隻剛好,策略非常成功,唔肚餓,唔口渴。建議
  3. 去小便:一句到尾最緊要快,行開毅行唔怕通山痾,草叢或渠口絕對好過流動廁所,而且快痾快行無機會HEA,亦唔使焗親同等得太耐痾到腳震。(男士專利)
  4. Power gel: 對需時超過四小時完成全馬嘅人,唔建議,HIGH得快,DROP得快,拉平均食蕉同朱古力奶好過,蕉係逐啖食,保持唔飽唔肚餓。唔建議(毅行頂眼瞓另計)
  5. 水站:好狀態時飲多d,腳痛嗰陣就變成令你更慢嘅引誘,同打麻雀一樣,站站停就做站長,相反飲咗水就同自己講係食咗孖寶粒星星,唔該TURBO一陣。
  6. 衣著:有人質疑我著太多衫,又帶手套,我自己知自己事,我血壓低,人易凍,緊身衣透汗保暖,起步階段唔會凍,亦唔使用圍扔膠笠,建議
  7.  腰belt:強烈建議,兩至三包朱古力,一包鹽,電話,紙巾,一帶通行。

以上包括衣、食、行,最好事前試驗下,每個人情況不同,不過除咗裝備同策略,最重要係心態,今次想點跑,能夠實踐賽前4小時40KM的計劃先係令我最滿意嘅地方,因為我了解我自己嘅極限,盡量做到最好。



以下係今年同以前十年跑全馬都唔同嘅地方

  1. 準備好令人振奮嘅詩歌:強勁節拍可以喺有力時幫你加快,但詩歌激勵嘅力量比起節奏感更有力,尤其係你覺得攰嘅時間,穩定你情緒,讓你感動有希望。
  2. 不同嘅手部動作:重覆同慣性活動會令人發呆同胡思亂想,但投入歌曲,忘我演繹,相信我係全馬最多手部動作嘅參加者,一時朝天,一時打心口,做歌舞劇,輕鬆過渡精神狀態下跌嘅時間。
  3. 笑:心理影響生理,生理亦影響心理,提醒自己面帶笑容,當我走到無力,我笑,我要享受挑戰,當我疾步如飛,我笑,我享受速度,越過一個又一個參賽者。尤其到最尾,笑讓我擊退痛楚,因為痛代表我盡力,因為跑得唔HEA先會痛,痛代表努力有成果。還有,笑讓你在沒有察覺鏡頭的情況下被捕捉最自然的神情。(見上圖)

為今年的馬拉松定調?是辛苦、興奮、滿足、失望、還是享受呢?

在這特別日子的二至六小時,你大部分的心情是怎樣?

為快樂而跑,帶笑容而來,一直到最後,那是人生吧。

(小弟多年浮沈於4:30-5:30的時間完成,今年多了一點斜路練習,有游水有做掌上壓,時間終於階段性地進步至4:18,將來拭目以待)



更多:
Fitz.hk Facebook專頁
跑步總有退下來的一天
[渣馬2017大數據] 一張圖睇下自己成績屬百分之幾
[渣馬2017] 我和我的初馬
[用鏡頭參與2017渣打馬拉松] 在銅鑼灣糖街拍攝跑手英姿
Fitz Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。