Fitz > 生活 Life > 夏天運動會洩咗度氣 中醫話嘅

腰背痛搵相熟中醫師重建骨頭。事後,師母(醫師太太)千叮萬囑:「嗱,千祈唔好行山跑步,最多游下水,喺屋企耍下太極都得!」

我一聽之下,以為自己病入膏肓,唔可以再行山跑步,個心當堂涼咗半截。好彩醫師對我解釋:「嗱,中醫嚟講,暑天唔適合做戶外活動,因為『氣隨汗脫』。」

咩係「氣隨汗脫」呢?中醫認為,人身體入面有一道無形嘅氣,用嚟維持身體健康(氣功就係將呢一股氣引導),而暑天多汗,再做運動嘅話,流得太多汗就會影響健康。而且夏天因為天氣熱,人會變得心浮氣燥,所以中醫除咗鼓勵人去游水之外,亦鼓勵人去耍太極,甚至釣魚(釣魚真係運動?),令自己心靜,減少心理以至生理嘅煩燥嘞。而醫師建議,大家真係有心做戶外活動嘅話,最好就過咗立秋先(今年立秋係8月8日)。

中醫唔鼓勵人夏天做戶外活動,叫人耍下太極。
中醫唔鼓勵人夏天做戶外活動,叫人耍下太極。

我對中醫嘅認識,就只係限於遞高隻手,畀醫師把脈。佢哋講嘅「氣隨汗脫」,我真係識條鐵咩。不過,一般醫學常識都講,夏天做戶外運動,如果過份劇烈,唔可以達到鍛練身體之餘,仲有可能會對身體有不良影響(例如中暑,消耗過度)。咁即係話,無論東方同西方嘅醫學,都唔鼓勵人夏天做太激烈嘅運動。

講到呢度,我又嚟啲「阿媽係女人」tone(唉!),不過,我本住挑戰權威嘅精神,最後向醫師問咗個問題:「如果話夏天唔做得戶外活動,咁以前啲人唔通唔可以喺夏天耕田?」

醫師即時叫我畀錢走人。

至於我會唔會夏天唔去跑步去耍太極?我諗我都情願匿喺冷氣房做7 Minutes Workout好過。去片:

更多:
識得寫-CV一定寫PB
[親子運動] 細路仔做運動唔使逼啩?
家聯其他文章
Fitz Running 跑步