Fitz > 生活 Life > [2018世界盃] 3:2之前 本田圭佑的「衝力射球」

睇足球小將長大嘅香港人,都明白呢套漫畫。

係唔係標準漫畫迷都會識得衝力射球。由戴志偉喺街上盤球返屋企,講出一句「足球是我嘅好朋友」,暗示我會好好控住個波,唔會俾佢跌出馬路俾車碌爆開始,志偉就不斷將敵人變成朋友兼隊友,由林源三、小志強、由小學鬥到中學,世青、世界盃再對辛坦拿,到之後誇張到失咗控,你都要 follow 落去,因為佢地對世界盃有種幻想,幻想有一日兌現志偉同師傅勞比度叔叔嘅約定,喺世界盃決賽同巴西決一死戰。足球小將最好睇係將足球變成籃球咁玩法,每一場關鍵嘅賽事都有令人期待最後必入嘅絕殺球,而點樣絕殺法就係絕招嘅終極版本。

一國國民能夠實踐一個國家夢想固然荒謬,但一個漫畫故事能夠真實發生的話更加係荒天下之大謬 (所以暫時未得)。以前無咁多直播球賽,無咁多資訊,支撐70、80後呢班人去追睇世界盃除咗因爲場場直播之外,仲因爲相隔四年嘅空檔中,有一本漫畫不斷講隔離國家點樣追求足球嘅夢想。九十年代日本自組聯賽,培育本地球員,去到世界盃就算成為魚腩部隊 (當年煲到三浦知良幾勁幾勁都係入一球都難),但佢地從來無放棄。足球小將話俾我地知,我地由少年變中坑,佢地嘅夢想都無改變,一班四散到不同地方鬥到你死我活嘅年青球員,返到祖國就上下一心去為國家爭取,而且最重要佢塑造咗我足球嘅世界觀,贏幾多次聯賽錦標都好,都唔夠贏一次世界盃光榮,世界盃就係每一個足球員嘅終極夢想。足球小將對夢想追求嗰種執著係足以吸引從來都唔踢波嘅我。

喺C朗同美斯準備退出國家隊之際,對我嚟講,足球界入面永遠最響噹噹嘅名字永遠都係大空翼 (戴志偉)。佢永遠不死、永遠不老,永遠不言退,對足球嘅追求永遠都咁 PURE。記得上年年頭去日本旅行嘅時候,有一個屬於足球小將嘅足球場,仲有佢勝出球賽嘅「真足球」,佢嘅成長係「真實」架。

足球小將足球場 (作者提供相片)

講番場波,好多人都會話日本隊都唔夠人高,最後一分鐘做乜要斬個角球俾人反擊成功,點解唔短角球 hea 到入加時賽,搏踢十二碼晉級,點解? 連教練事後仲話無諗過唔夠十秒完場就輸多球。但我想 WIND 帶睇返前一分鐘: 本田圭佑離門四十碼 (遠過迪馬尼亞嗰球),仍然嘗試一腳射入龍門,好明顯佢都係睇戴志偉大,佢射出一記遠距離「衝力射球」,而呢一球對所有足球小將嘅粉絲先至係最經典嘅一球,因為佢模仿緊戴志偉喺最後一刻施展嘅必殺球。夢幻歸夢幻,現實歸現實,射唔入就唔入,返歸就返歸,但呢個足球當籃球嘅玩嘅精神,亦都喺最後一個角球度堅持咗,因為限時內「爭取勝利」就係最高嘅體育精神,雖然係好笨,但亦都係最 PURE。

足球小將嘅故事由近年失哂控,到今屆現實版戲劇性嘅落敗係好可惜,但戴志偉嗰份精神,不論晉唔晉到級,同場館入面嗰張最大型戴志偉 banner 一樣,都喺球迷嘅心入面。

或者日本隊世界末日之前都拎唔到世界盃,但戴志偉嘅鬥志喺我有生之年都會繼續鼓勵我。呢套戲悲劇收場都一樣壯觀,因為一個國家講夢想講咗三十年,依然不放棄繼續追求。

本田圭佑

Fitz 連結: https://fitz.hk/?p=98346


更多:
Fitz Facebook專頁
[八十前後老廢青] 到伊朗訓練「恐怖分子」不留宿的沙發客體驗
[別讓佛系填滿你的生命] 三個登上珠峰的港人
[跑場新聞] 西城秀樹帶給跑友的啟示


文章為作者意見,不代表Fitz立場。