Fitz > 運動 Sports > [一個傳奇的誕生] 丹尼爾 vs 陳恩能 愛做有意義的事

電視編劇界有幾位傳奇人物,一個係王晶,一個係杜琪峰,都係由電視台一個小編劇,做到當時得令嘅大導演。筆者十幾年前加入了電台做PA (節目助理),亦聽到了一個傳奇,他就是陳恩能,丹尼爾。

丹尼爾有幾傳奇,剩係佢工作過嘅機構都一疋布咁長:商台、港台、無線、Fox、Espn、Euorsport、Now以及TVB收費台,仲未計佢報紙雜誌寫嘅專欄。

而對筆者嚟講,丹尼爾最傳奇嘅地方,就係佢評述每一項體育運動,都有辦法成為箇中專家。對於我哋PA出身,做慣資料搜集嘅小薯仔,深切明白到,要對住公眾去講述一門知識,難度極高。而丹尼爾竟然可以成為公認嘅專家。

丹尼爾 VS 陳恩能 愛做有意義的事 5
因為評述F1賽事,有機會到訪世界各地嘅賽車場。

喺奧運前夕,佢臨出發去巴西之前,筆者卒之成功同丹尼爾做咗一次訪問。第一個問題,就係「專家是怎樣煉成的」

「無架喎,真係要不斷睇資料囉!」佢答:「我本身對機械工程毫無興趣。當時 (ESPN年代) 我嘅F1拍檔沈國成突然唔做。我唔可以再倚賴佢嘅專業知識,咁唯有自己不斷學,不斷睇。」

而筆者當時亦係體育節目迷,見丹尼爾喺星期日朝早講完MotoGP,下晝再講F1,然後夜晚仲要講英超,過時過節仲講埋龍舟。一日之內可以喺三四個唔同節目,幾個電視頻道出現,完全覺得呢個人真係鐵打!

[一個傳奇的誕生] 丹尼爾 vs 陳恩能 愛做有意義的事_01

丹尼爾回憶,2003年佢開始發展體育公關事業,其後到上海為李寧旗下公司從事經理人工作,剛好04年ESPN在港落地,亦開始參與賽車評述,佢嗰陣既要以上海為家,週末便飛回香港做評述。06年回流香港開體育公關公司,也經歷了一段「不見天日」的生活:

「嗰陣我哋間公關公司,好成功咁推廣好多大型嘅體育比賽,好似跨境單車賽、三項鐵人、長跑等。但我又要兼顧電視台講波、體育評述,同埋電台主持嘅工作。結果就係,有成5年時間無乜返過屋企,要喺各電視台瞓睡袋。屋企人呢?一年真係見唔到佢哋一兩次呀!」

呢兩年,丹尼爾都會定期做運動。睇佢步速,都絕對唔係hea跑。
呢兩年,丹尼爾都會定期做運動。睇佢步速,都絕對唔係hea跑。

2010年,人稱「魔鬼教練」嘅前港隊足球主教練黎新祥因癌病去世,令丹尼爾對生活,對生命做出重大改變:

「係機緣巧合之下認識黎祥 (黎新祥暱稱),大家好投契。佢間中會打電話畀我邀約飲茶吹水,第一次我有去,但之後開始忙忙忙……其實自私,之後我多數話『得閒飲茶』。」

到黎祥去世前半年,丹尼爾更要兼顧世界杯講波,他沒有回電,大概也忘了「得閒飲茶」。

「我從微博睇到佢嘅死訊時候,喊到收唔到聲。我即刻下決定:我唔要咁忙,情願賺少啲。」

「得閒飲茶」,成為丹尼爾同黎新祥之間嘅遺憾。

黎新祥教練

就係咁,佢離開有份打江山嘅公關公司。因為佢決定,「要做番啲有意義嘅事」。

香港Formula E記者會,李嘉欣係受邀嘉賓。
香港Formula E記者會,李嘉欣係受邀嘉賓。

丹尼爾口中嘅「有意義嘅事」,包括推廣Formula E。

筆者當年喺ESPN睇賽車,剛剛新加坡開始舉辦F1賽事。當時評述嘅丹尼爾同沈國成,就不斷埋怨政府嘅體育政策保守,要喺香港舉辦方程式賽車簡直天方夜談。直到今年,Formula E電動方程式賽車終於落實喺香港舉辦,而推廣呢項活動就係丹尼爾所做嘅「有意義嘅事」。

「電動汽車或再生能源汽車完全係未來汽車工業發展嘅大勢,而Formula E亦係未來賽車運動嘅大方向之一。人哋新加坡可以將個F1賽事變為全民活動,好多新加坡人都藉住F1賺錢。而家香港主辦Formula E,亦希望可以成為另一世界盛事。」

稱自己唔熟電腦嘅丹尼爾,為咗推廣Formula E,自己動手製作懶人包。
自稱唔熟電腦嘅丹尼爾,為咗推廣Formula E,自己動手製作懶人包。

講到呢到,丹尼爾如數家珍一樣,講到體育對一個城市嘅貢獻:

「F1對嘅新加坡嘅貢獻,唔只為佢哋帶嚟2-3% GDP,更加係創造咗一個全國上下一齊賺錢嘅機會。好似話,每年F1期間,新加坡大企業就係趁呢個時候舉辦融資會議,為新加坡增加唔少收益!」

反觀香港,我哋嘅特首仲話「體育界對香港沒有經濟貢獻」,新加坡嘅例子絕對可以將佢一句KO。

除咗推廣體育活動,丹尼爾亦係幾位運動員嘅經理人。我諗起荷里片《Jerry Maguire》(港譯《甜心先生》)。戲中嘅Tom Cruise,當運動員係搖錢樹,咁丹尼爾又當旗下嘅運動點樣呢?

「其實我只係覺得香港大多數運動員收入都唔係多,希望幫佢哋搵啲廣告贊助,賺多啲錢啫。亦希望佢哋有多啲出鏡機會,多啲人可以認識佢哋。」

最初佢公司旗下嘅運動有三鐵冠軍李致和,桌球小子傅家俊,近年又有19連勝拳王曹星如,以及賽車手歐陽若曦,佢哋都曾經由丹尼爾擔任公關。

「每位運動員都有值得學習嘅地方。好似曹星如咁,佢為人真係好謙虛,好認真,絕對唔似要上台打拳嘅拳王!」

只問耕耘,或者係丹尼爾「做有意義嘅事」最佳寫照,近期佢亦不問回報,自資、自導、自演,製作了一系列香港奧運代表嘅訪問短片《人人奧運》。佢最初只係喺Facebook專頁發佈,並沒有考慮有無收益,只係覺得需要做就做。

2016年奧運進入倒數階段,今年大家又可以喺大台睇到丹尼爾,同埋佢嘅「孖寶」拍檔石金華喺電視上面講爛gag。始終,藉住電視嘅體育節目去推廣運動,係丹尼爾嘅本業,亦係佢仍然覺得「有意義嘅事」。

丹尼爾 VS 陳恩能 愛做有意義的事 3

丹尼爾 vs 陳恩能 Facebook專頁

文:家聯@Fitz.hk

更多:
Fitz.hk Facebook專頁
[從廢青到運動員] 截肢鬥士戴劍平
[生命鬥士高誌樫] 五手八腳單車環台
[Fitz人物] 馮錦雄 一條腿的毅行者—經歷篇