Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > 生命要有故事

「除掉睡眠,人一輩子約活二萬多天,不同的在於,你真的活二萬多天嗎? 還是僅僅生活了一天,卻重複了二萬多次?」(惶然錄 The Book of Disquiet – Fernando Pessoa 2017)

生命不應是大台一小時戲拖夠三個月的爛劇,亦不可能只有勁 chok 硬照的片刻。生命應該是套連續劇,每季都有精彩的、美麗的、甜的、酸的、苦的、感動的、驚喜的、難忘的故事情節,令人追看,教人回甘。

對,生命要有故事,要有打大佬的片段!

31天的故事

這次要說的故事,卻要你重複31日去打一個大佬,大佬個朵好響,叫「每天跑步」,驚未?

參加了 The Green Race 的 MayDays Run Challenge (見《每天跑步有幾難?》),在5月內每天跑30或60分鐘,作為廢佬會會長,自然選擇了30分鐘,覺得細細粒容易食,平時每星期都跑兩至三天,跑足七天冇乜大不了,後來至發現唔跑由自可,一跑玩大左!

以跑步為生活軸心

雖然你每天在工作間 hea 的時間足以寫本「罪與罰」,但要把一項30分鐘的活動安插在每天的 routine中,原來不是易事。5月份每天32度以上,日間只想躲在洞穴,跑步都留在黃昏或晚上進行,有時黃昏要工作或晚上有約會,會好煩惱安排跑步時段。有同學會返工之前跑,她說要5點幾起床,行去運動場要2K,待6:30開門即時進入。我的經驗是話跑30分鐘,但換衫、熱身、來回場地、拉筋、沖身、洗衫都折騰了不少時間。 (我係唔係唔夠man?)。

呢位同學每天好辛苦晨咁早去運動場跑

也有同學與狗怒跑,三嬸一叔的 May 姐最近多了一位新的家庭成員狗狗 Luca,她每天蹓狗時都帶牠衝60分鐘,Luca 肯定已成外星狗 (又或者覺得好伏)。另一位同學還幫他8歲大的囝囝報了親子組 (每天跑5分鐘),每日帶著兩兄妹落街跑放電,小朋友覺得十分開心興奮,因他們不知冇幾耐之後他們會被報名跑10K、半馬了。總之大家都把跑步溶入了每天的生活中。

May 姐趁蹓狗時與 Luca 怒跑
爸爸 (右)是30分鐘組冠軍,囝囝囡囡自然要被報名參加跑步

記得蔡東豪說過,職業運動員是以運動為整個人生的軸心,其他讀書、社交、拍拖、結婚、生仔、買樓等人生頭等大事都要讓路配合,這亦是職員運動員與業餘運動愛好者之間存在的鴻溝,後者是沒法跨越這鴻溝。31天中淺嘗以跑步為生活軸心的滋味,開始原諒自己抽唔到時間陪阿仔傾偈或做點家務。

打大佬

第二要克服的是疲累和傷痛,自從發現金屬都有疲勞,覺得攰唔去跑步係好合理的事。4月中我拗柴,隻腳腫到唔見左隻眼,養傷冇跑個多星期。5月1日落場跑番,拗柴位 complain 我未好番晒去跑,跟住小腿都嬲嬲,拿住拿住痛,一連數天都係咁,間中膝頭都會加入抗議。捱完30分鐘,好懷疑人生,半退休了,都唔俾好日子我過,算點!

其實故事中真正要打的大佬是「重複」。辛苦一天半 day 冇問題,捱幾日都忍你,但要持續31天同一個冇乜感情、想起都反白眼喘晒氣令人心情一沉的活動相處,每天跑完已經熱爆攰透,但想起明天又要輪迴再跑 (5月大,仲要有31日),真心崩潰,比每天見到方丈更難受。前文寫過21天會養成習慣,要感情麻木唔知要幾耐!

5月每天都熱爆,同學都變了肯亞人

人貴自high

31天如何渡過? 點樣令自己有落街跑的意志? 第一是靠自 high,當睇住個排名榜,一開始可能其他人還未認真參與,我有幸排在前列位置,心中產生了一團火,好想 keep 到這個位置,雖然不是第一第二位,只是某個足以自 high 的位置。跑步不是我的戰場,身負5、6把年紀和1個肚腩,有呢個位置足以耀武揚威了。一點點虛榮,可以是堅持的動力,也可以是倫敦金騙局,anyway,促使我每天都落街跑,係喪跑 (雖然只是生理和心理的感覺)。

苦主大聯盟發揮力量

第二是成立了苦主大聯盟。跑班約有13位同學參加了這個 challenge,開了個群組分享資訊,有快腳有慢腳,由20+到60+。最重要功能是圍爐吐苦,差不多每天都有同學說:

「今晚收9點,仲未跑,點算呀!」
「我今日打第二針,又攰又發燒,可唔可以俾我停賽一日?」
「今日M訪,好唔舒服,我要照顧佢嘅感受。」
「攰到趴街,好苦惱餘下兩日30mins點跑」
「阿姨,我唔想再努力!」
「你俾我瞓啦,好唔好?」
「喂呀,出面落緊雨!」
「喂呀,出面曬爆人!」

懷疑人生中

結果,佢地全部都落左街跑! 有一個同學試過太夜,係屋企跑,好匪夷所思。當圍繞你周遭都是一班 crazy 及 abnormal 的人,真係諗唔到藉口 hea 一次,斷跑一日會感到十分樣衰。我常常反思,遇上呢班咁有目標毅力的同學,生命會唔會太豐盛了點?

苦唔怕捱,但唔好要我一個人捱。(成條街所有車都被抄牌,與成條街得我架車被抄牌,痛苦程度相差十二萬倍)。Friend 除了用嚟互相呃like,更重要的是 I know that feel bro 的慰藉和鼓勵,令你有力量走下去。

此女子同時是60分鐘組及400K冠軍,crazy and abnormal

被當成騙子

因為寫過前文《每天跑步有幾難?》,同學當左係我煽惑他人煽惑作出公眾參與 challenge,當他們跑到懷疑人生的日子,就會尋找元兇,想知道係邊個煽惑他們參加? 有女同學說當初錯信了我話30分鐘容易入口,又什麼每天跑步有槓桿效果高回報等,原來都是糖衣陷阱,她在群組內寫:

雖然有一種幸福是被女人怨恨受騙,但我自己都是苦主,現正掙扎中。其實這位女同學好正能量,她不是有跑步習慣的人,更不是快腳,要她每天跑30分鐘,比其仔人辛苦得多,但她自己可以激勵自己堅持下去,反而為其他苦主給力!

>

劫後魚生飯

一生人中我未曾試過咁思念5月31日,希望它盡快到臨,因為我可以不再努力了。終於來到完結的一天,這群經歷了31天艱苦奮鬥的戰友,相約在鰂魚涌一所日本餐廳,吃一頓「劫後魚生飯」,互相慰問和擁抱一下,悲壯中又帶一點溫暖。大家吃著魚生,拿著梅酒 cheer,盡吐慘痛經歷,一片劫後餘生災難片氣氛。但後期竟然隱約聽到隣枱幾位女同學在密密傾,又計劃6月組隊參加什麼 Everesting Challenge、百峰行、777怒什麼……,她們都是無可救藥了!

必叫劫後魚生飯

晚上回家,即刻用手機碌下個排名榜,見到同學都拿下不俗的成績,包括:

  • 30分鐘男子組頭4名及第16名 (31位參加者)
  • 30分鐘女子組第1、7、8、14名 (45位參加者)
  • 60分鐘男子組第10名 (14位參加者)
  • 60分鐘女子組第1及第5名 (15位參加者)
  • 400K(最短時間到達計) 男子組 第2、4名 (5位參加者)
  • 400K(最短時間到達計) 女子組 第1名 (2位參加者)
  • 5分鐘親子組 (小童每天跑5分鐘)第2名 (6位參加者)

見到自己在榜上的排名,感到好滿意,阿仔望著我在微笑,好奇走過來,看見個 leaderboard,見到佢老豆我的位置,有點驚訝,說:

「唔係瓦老豆,呢個係你?」

我好肯定他仰慕我多過 Mirror!

生命要有故事!

4’25”披、走脂、中間又冇水泡,一睇就知唔係我

文章為作者意見,不代表Fitz立場。