Fitz > 運動 Sports > 行山 Hiking > [獅子山精神隊] 做毅行隊長的五大反思
隊長Law少許耀斌  攝影:威濂臣 William Leung

1. 唔好抖咁耐,做唔做到?

每一年都聽到「唔好停keep住行」呢一類型嘅忠告,但每一年都係軍心散渙,越抖越耐,無行過嘅不知者不罪,行過十年八年嘅我,依然在開步前覺得可以唔停咁耐,但後來又係繼續停。然後失敗完下一年又繼續咁諗,仲企圖咁執行。呢個唔係反思,直頭迷思。我相信唔少人未行之前都一樣,究竟點先執行到呢? 我宜家夠膽斷定24小時內完成嘅人就有能力執行,簡單講有體能個心就唔想抖,想抖即係攰,即係根本有心無力,只係想坐下。人嘅自制能力都需要體力,更何況毅行中,身心俱疲,根本無自制能力。所以,行24小時外嘅,預咗後面找數,亦係過去兩屆最後跑狗衝30嘅原因。

左起 Law少, Willy 黃宗顯醫生, Jacky, Raymond


2. Support Team 人多定人少好?

今年 SUPPORT TEAM 不論膳食同陪行都破歷年之冠,肯定過50人。就好似初戀咁,第一次玩就有咁行搞到咁行。以前我會覺得快 TEAM 少 SUPPORT 更快,慢 TEAM 多 SUPPORT 更慢。今年一帶三咁嘅形式,有人幫手夾人通頂上山,作為隊長先可以抖啖氣。所以最重要唔係人多人少,係事前有無好好 brief 嚟 supoort 嘅人,好似通宵第四段三組二夾一真係多得幾路英雄先做到。而有經驗 support 真係連嗰刻胃口如何都計埋真係好正。

3. 究竟四個人係咪要全程一齊行?

又係返去最根本問題,快 team 得,慢 team 本身個個都係靠意志,意志強弱無可能時時一樣,當然各行各、意外、迷路、受傷,慘慘豬自己一個機會大增,但實際並非如此,關鍵在於有無陪行。曾經得一個陪行上雞公,夜媽媽隊友同後來嘅陪行身邊過咗都唔知,又要等,唔知有無事,又好難逆線回頭搵,好在差不多決定回頭搵之際,發現原來上咗頂。之後有人陪,聯絡方便,可以按各人狀態向前走,務求平均最快到達。

4. 適當時候狗衝?

我被上年 support 人10小時走78910段嘅經驗所累,經常覺得到尾可以衝,追回時間。事實30幾小時嘅人可以試,但超過40小時嘅無謂試,因為可以快嘅前面都快咗,除左係瞓咗幾個鐘嘅人先會到呢一刻仲有力。所以唔好次次抱呢個期望。

5. 情緒點控制?

到尾段,成隊人最有經驗嗰個係我,但當有成班人嘅時間,情況就好似中央政府出 order,地方政府未知道個用意,跟D唔跟D,結果我都著咁燈幾次。我癲咗嘅位幾乎全部係靚石屎路,包括上草山,幾經辛苦 RAYMOND 忍痛踱落針山,我連陪行者都先撇低,叫 RAYMOND 搭我膊頭,急步一陣就追返大隊,好之後拜託其他人,再搭膊頭拖 JACKY 同 WILLY (黃宗顯醫生) 上。好,一心示範完一次,就手交手咁俾其他 SUPPORT 帶,點知上到就頂,見到大家用品字型方式圍住 RAYMOND,由佢自己慢慢上,我匪夷所思,點解你地唔跟足去做呢? 我又死死地氣再拖 RAYMOND 上。喺呢個情況下上到草山頂,其中一位 SUPPORT 就成為導火線,佢話「好到頂,抖抖先」,我秒回「抖咩呀抖,呢度抖實吹死,去下面抖!」(宜家諗返非常唔好意思,因為大家都按自己所諗去做,真係攞我命。

同樣情況,第九段朋友嚟到幫 RAYMOND,以半個鐘一公里咁行,真心等到炆,我又癲:「你唔可以由佢自己行,真係要推(動)佢!」到第九個站,我癲咗大叫,要四個一齊行,要四個一齊行,因為下個站已經到終點,仲想分散到幾時? 我爆咗幾鑊,但回想返辛苦 support 受我脾氣,佢地不知者不罪。但原來份經驗寶貴在你睇到全盤情況,而對方只睇到呢一刻 (即係無concept)。避免唔到兩晚通宵,都要避免48小時完成唔到嘅危機。俾我再做,都係要爆多鑊,因為大家都係義務性質,一定係實地執行調教。

最後反思

衝完終點,50%嘅人入醫療室,我心諗:

係咪真係太勉強呢? (非常感恩 RAYMOND 一家都喺度,無埋怨過我地一句,多謝你地體諒我地所做)

尤記得大會小冊子寫唔好勉強,但

「毅力」本身就包含勉強嘅意思,正常人唔勉強又點會行100KM呢?

去到差不多體能同精神上嘅最盡,完全行唔到,完全醒唔到,係為咗乜呢? 答案只有 RAYMOND 同 JACKY 知道。

第一次玩意外離場嘅 Grace 又係咩感受呢? 亦只有佢自己知道。 (見《2017毅行一記》)

如果你想知道呢份只屬於你嘅感覺,可出席我們的分享會。

獅子山精神隊 毅行分享會

  • 日期:11月30日 (星期四)
  • 時間:晚上八時正
  • 地址:彩恩堂 牛池灣銀池徑8號 (彩虹地鐵C1出口)
  • 對象:毅行參加者、支援隊,以至任何對樂施毅行者有興趣,及關心獅子山精神隊的朋友
  • 費用:全免
  • 主辦:Free Foundation
  • 登記:https://goo.gl/5Q1Jed (統計人數用)

Fitz 樂施毅行者

每年樂毅施行者,Fitz 都會組織一支隊伍,目的不是要挑戰時間,而是希望承傳毅行精神。今年我們以 Law少 許耀斌 帶領一支由精神康復者及精神科醫生組成的隊伍,期望可令市民對精神病有更正確的認識。

鳴謝行山鞋贊助:Merrell Hong Kong

>

樂施毅行者網站
樂施毅行者 Facebook 專頁

更多:
Fitz Facebook專頁
一次毅行一份情
毅行者的魔力
[樂施毅行者] Support Team 支援點攻略
[樂施毅行者] 毅行隊伍的「第5人」
Fitz 行山 Hiking


文章為作者意見,不代表Fitz立場。