Fitz > 運動 Sports > 跑步 Running > [找數真漢子] 關於東京馬拉松完走 我想說的是……

呢張,就係我東京馬拉松嘅「衝線」相,債主睇完第一個反應:「你可唔可以興奮返少少呢? 」Well,呢條問題,我唔直接答你,我用事實答你。

如無意外,呢篇會係「找數真漢子」系列嘅最終章。數找了、沉澱完、消化過,最後都係決定用最簡單直接方法寫出嚟,有共鳴的話可以俾個like,唔啱睇都希望鞭屍鞭得輕手啲,小弟真係盡咗力。

渣馬後 東馬前

自從渣馬DQ上巴士,我知道東馬再搞唔掂,個故仔會唔知點講落去,繼上次主題 #唔好死 之後,今次目標係 #跪著也要完成 (係抄HNR徐匯宗嘅),所以點忙都跑兩次長課先出發,臨急抱佛腳就係呢啲。好多人話:「你渣馬過到西隧跑到37啦,去到東京多成個鐘,我買你一定掂嘅!」無錯,條數係咁計,但唔好忘記,7小時一定唔足 (我東馬最尾一區起步),而且我上次21K後已經係步兵兼餓鬼,37K係行返嚟,所以點唔敢太老定。

圖: 東京馬拉松 handbook

睇東馬高度圖,起步後以落斜為主,之後就平路居多,再加啲零星上落。我知道,完走嘅關鍵應該係頭8K,只要開頭賺到,後面就夠時間燒。至於肚餓同腳軟問題,handbook 話22、27、32同38K都有嘢食,再加埋plan定瘋狂加碳,再夾定債主中途飯團support,再帶定大量gel同啪埋BCAA,咁應該萬事俱備,呢次仲唔掂!?

不過世事嘅嘢,幾時有試過咁順利……

圖: 東京馬拉松 handbook

東馬前一日 Expo

第一次跑海外馬,無經驗即係無經驗,星期五出發,即係賽前一日先去到 Expo 攞 bib,啲人多到數唔晒,淨係排隊入場都企到腳軟,有得揀真係要早一日去 (聽聞直出直入)。辦完手續行埋攤位,對腳已經乏力,仲要 lunch 都無食,只係5點鐘食到最後半碟咖喱飯 (見同行Law少之《[東京馬拉松番外篇(一)] 食玩買 沒有比日本跑馬團認真的》),結果返新宿酒店附近極速食多兩餐,咩都唔諗即瞓,喂,說好的 tapering 呢?

東京馬拉松 2.25

今年東馬同香港街馬同日舉行,有追post嘅,可能記得我上年街馬係14K被DQ,老老實實相隔一年,我連一場真正半馬都未完成過,而家要跑多三倍距離,係咪真係做到? 距離,我無問題 (話晒行開山行過毅行),重點係時間。喺度要多謝特別陳伯賽前嘅《典解要跑十年(連)「拾科」東馬》,話我知有「完走Support」呢回事,成件事有晒畫面,總之見唔到佢哋我就贏。

準備上刑場 (利申:好多人因為呢張相問我係咪化粧,無呀……)
去緊Block L (最後一組)

點知……

一去到就見到金色氣球,最後一齊上線起步

對我呢啲低端人口,當親眼見到佢哋,support 都變死神,本來想喺起點打吓卡影吓相都唔得,俾我唞下… (由Block L到起點已經用咗20分鐘)

相信,無乜人會 care 我點樣跑,由起步到21K,圖片交待 (想skip可飛去後面「找數Q&A」):

一出閘,馬王拉出大外檔,逢人過人……(留意後方金色氣球)
10K完成,1:22:46,唔算特別快,未見餓 (朝早食嘅5個飯團真係有啲用)
15K 淺草雷門,好想停低影相但又驚死,留意側邊好多人舉機
開始肚餓…..(去到21K,時間係3小時內)

正如前述,本身個 plan 係22K水站狂食,之後再補多個飯團應該夠晒保險,點知當我去到嘅時候,發現除咗水同寶礦力之外,係乜.都.無! (後來發現之後所有水站亦無晒嘢食) 即刻急call債主,一定要喺26K位置出現,如果唔係餓死都似,期間亦不停睇下街頭補給有無嘢食,可惜只係得糖,最後搵到包 Energy Jelly,但唔飽肚,不停跌速中……(見下圖,20K後明顯慢咗一截)

原諒我呢一段,真係無乜點影相,因為真係太餓太餓同太餓,直到攞到個飯團,先叫做回返魂。去到銀座近30K位置,本來疏落嘅跑道,忽然湧出一大堆人,回頭一睇,原來「完走Support」已到! 「Fuck……唔L係下話!?」我當時真係忍唔住爆粗,起步前諗過,如果中途見到佢哋就要死跟,但現實係,當你跑咗近30K,係唔會爆得起的。一萬個負面諗法即時出現:DQ 點交待? 跑唔完,做馬拉松巴士KOL? 最重要係,仲要找幾多次數呀!

見住啲氣球過咗我越跑越遠,萬念俱灰之際,忽然醒起一件事:渣馬 DQ 當日,我係遲咗兩分鐘去到37K,但仍然見到佢拉閘,過去呢個月成日同自己講,如果當日喺西隧條斜路爆盡,真係有機會過到的。呢一刻,可以選擇放棄,又或者搏盡一試,雖然日本人連火車早開廿秒都要道歉,但我都決定用畢生氣力爆埋佢,希望大會隻精工錶有錯,奇蹟出現……

30.1km CP係13:55拉閘

結果,我喺 13時52分52秒 跑過30K (見分段時間),好記得好記得,過30.1K CP 嗰陣,只係得返1分鐘多少少,原來,「完走Support」唔係死神,佢哋係特登跑快啲令大家加速過關,仲喺 CP 停低同你揮手打氣! 嗰刻真係激動到大叫出嚟,不過無時間諗太多,見過鬼真係怕黑,加緊跑快兩步,所以30-35K嗰段,竟然又可以快返少少。

講到呢度,其實我真係好想點返首《皆大歡喜》,唏呀唏呀唏呀唏呵唏~ 點解? 如果你細心睇上面個表嘅 closing time,你會發現時間係越嚟越鬆 (25.7到30.1嘅4.4公里有35分鐘;30.1到34.2嘅4.1K有40分;34.2到39.8嘅5.6公里,就足足有成70分鐘)。相反,香港渣馬 cut-off,要趕西隧再趕干諾道天橋再趕馬師道,每個大概相隔4公里只得30分鐘,基本上慢腳仔係會被 chur 死的 (見下圖)。呢個安排,我唔敢話邊個好啲,但東京市區俾你封路玩足一日,的確係有空間去做到咁貼心,難怪年年完走率奇高,2018年係96.3%。

cut-off time 呢啲嘢,真係慢腳仔先會研究同明

鏡頭一轉返返賽道,過咗34.2K checkpoint,確認埋39.8K個 cut-off 時間,知道條數應該找到了! 嗰一刻,真係又叫咗出嚟,之後就好冷靜咁,決定慢慢jog住返終點,最緊要係唔好傷,仲有時間拎部手機影相兼同台妹吹水 (仲慘被債主發現,此乃另一故事……)。

其實沿途對頭線仲見到巴士,同香港一樣都係黃色
35K後見到東京鐵塔,點可以唔影低
左邊就係傳說中嘅台妹,佢話我要去台灣跑吓日月潭馬拉松,我話:「好呀,睇下點~」
進食是日第8個飯團
終於唔使DQ
去到40K,都無Walking Dead感覺,大家就算行緊都仲都熱切趕返終點
最後直路見到攝影師,梗係跑返兩步 (真係兩步)
發揮香港人精神,衝線前都要拎住手機
終於衝線,時間係6小時21分18秒,當然係PB啦

「你可唔可以興奮返少少呢? 」Well,完走42.195公里,唔係唔興奮,只係激動過了,真心有啲攰。打俾債主,佢喊到出唔到聲,搞到我喊咗兩吓……

找數 Q&A

以下係我完走後,被人問得最多嘅問題,好明顯唔係專業答案,純分享:

1. 100K同全馬,邊樣辛苦啲?
回到最初的起點,而家我嘅答案係:「時限就是一切」,同埋究竟係咩比賽。如果你目標只為完成,用香港毅行 vs 香港渣馬的話,咁一定係毅行易啲,因為你夠時間hea夠唞夠先再起程;但如果你講緊要做超毅或者全馬sub-3,咁就係另一回事。就算我而家完走東馬,都無乜信心6小時內完成渣馬,因為路線難度完全唔同,時限亦唔一樣。3月底玩完逆走100 (時限32小時),再update大家有無新睇法。

2. 東馬同渣馬,點比?
一句到尾:「無得比」。淨係全程跑市區,沿途不停有人打氣,甚至住二、三樓嘅都會走出露台同你吶喊,呢份體驗已經係無價。你真係會感受到,日本人對長跑運動嘅尊重,就算我呢啲包尾大軍,都唔覺得氣氛好差,真心,一世人要跑一次。(另一個要跑嘅係大阪馬,當年我去幫債主打氣,都被市區氣氛震攝咗)。

3. 找完數,你學咗乜?
除咗「堅持」同「努力」呢啲老土嘢,我學到嘅係:「唔好輕言放棄。」如果,我30K俾「完走Support」過頭後就放棄唔跑,相信最後係唔會趕得切前過CP。就算面前度門好似閂咗,只要有丁點機會都要去試,對得住自己對得住人,就算最後失敗,咪下次再嚟過囉。

4. 你仲會唔會跑步?
我好想答「唔會」,但心入面又有把聲同我講:「不如跑多隻啦!」之不過真係要跑,我想準備得好啲,磅數減多啲先,因為馬拉松係「越窮越見鬼」嘅遊戲,跑得慢,水站係無嘢食嘅! 今次完成第一步「做得到」,再跑就要「做得好」,小弟其實幾想返澳洲讀書嘅地方(布里斯本) 跑一次。

5. BCAA有無用?
呢條係出乎意料多人問嘅問題,我無專業答案,只可以話我喺渣馬21K後腳軟的問題,今次到30K後先出現。上面嗰包係 Expo 買的 BCAA 粉 (4000mg),一般比較多人用嘅液體裝 (2000mg),佢哋建議每10K飲一包,可以延長耐力。

6. 你真係食咗8個飯團?
係,數俾你聽:酒店早餐 (7:00) 先食3個;出門口行去起步點(8:00),食2個;比賽中26K、36K、38K,各1個。其實債主驚我肚餓,喺26K仲俾咗本來完賽先食嘅 protein bar 我 (當然食埋),好多人話跑緊時要食快燒到嘅食物,但我發現飯團類嘅碳水化合物,一落肚就好快燒完 (即係好快又肚餓),反而食 protein bar 慢慢燒,會有飽肚感安落啲,睇嚟我都好難減到肥…….

7. 最後,呢條最多人問:找完數,幾時求婚?
Well,呢條問題,我係唔會答嘅,不過我可以講,呢塊東馬完走牌債主都有份,無佢毅行式 support,我好肯定完成唔到,咁樣,係咪叫答咗?

真係最後最後,要多謝所有關心我呢個「找數真漢子」系列嘅朋友 (不能盡錄),我真係想像唔到,竟然有咁多人喺渣馬同東馬比賽日,睇住我呢個慢腳仔嘅 live track;更想像唔到嘅係,有人因為我東馬完走,決定放工跑一次42K返屋企 (經已完成);我諗,如果有人因為呢個找數系列而開始跑步,都算叫做成功啩。

下次再見!


文章連結:https://fitz.hk/?p=88742

更多:
Fitz Facebook專頁
[找數真漢子] 低端人口 渣打馬拉松37K DQ全紀錄
[找數真漢子] 抽水抽著火水 抽籤抽中東馬
[找數真漢子] 零操練PB完走10K馬拉松
[找數真漢子] 馬拉松之旅 由街馬DQ開始
Eric@Fitz
Fitz Running 跑步


文章為作者意見,不代表Fitz立場。